کمیته محرم استان مرکزی باید با مسئولیت تبلیغات اسلامی تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی، ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی گفت: ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و یک شهر هم در وضعیت نارنجی است.

وی ادامه داد: با توجه به قرمز شدن ۱۱ شهر از ۱۲ شهر این استان، نیاز است ستاد برگزاری نماز جمعه اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه افرادی که در جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تروریست‌های سلامت مردم هستند، اظهار کرد: تنها راه مقابله با ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

اکرمی گفت: فعالیت رستوران‌ها و تالار باغ‌ها در شرایط فعلی ممنوع است و آن دسته از افراد که به صورت مخفیانه فعالیت کنند مهر و موم می‌شوندو هیچ تخفیفی برای آنان نیست.

کمیته محرم استان مرکزی باید با مسئولیت تبلیغات اسلامی تشکیل شود

وی تاکید کرد: کمیته محرم باید با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی استان تشکیل شود و عضویت سپاه، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری مرکزی، پدافند، ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی در آن ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: شهرداری‌ها، آموزش و پروش و اداره ورزش و جوانان در استان مرکزی موظف هستند با سازمان تبلیغات همکاری مطلوب داشته باشند و فضاهای باز خود را در ایام محرم در اختیار این سازمان قرار دهند.

اکرمی بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی تکلیف دارند تا پایان ماه صفر، رؤسای سازمان تبلیغات هر شهرستان را در نشست‌های کرونایی دعوت کنند.

برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع است

وی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان ممنوع است و نیروی انتظامی باید در صورت مشاهده برخورد جدی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه بحث برپایی تعزیه‌های بدون مجوز باید تا امشب در اراک حل شود، گفت: جای تأسف دارد که تعزیه در اراک بدون مجوز برگزار می‌شود و راهنمایی و رانندگی نیز برای این اجرا خیابان‌ها را مسدود می‌کند؟

اکرمی در پایان بیان کرد: سن بستری و سن مرگ و میر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان کاهش یافته و شرایط درگیری خانواده‌ها با کادر درمان نیز رو به افزایش است و می‌طلبد که حراست‌های بیمارستان‌ها آموزش‌های بیشتری فراگیرند و کلانتری‌های حوزه بیمارستان‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

error: Content is protected !!