کنترل تولید انسولین با استفاده از نور ال. ایی. دی ساعت هوشمند

به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت،  بسیاری از ردیاب‌ ها و ساعت‌ های هوشمند تناسب اندام دارای منبع نور ال. ایی. دی یکپارچه هستند.

این نور سبز ساطع شده (پیوسته و یا به صورت پالسی) به پوست نفوذ می‌ کند و می‌تواند برای اندازه‌گیری ضربان قلب فرد در هنگام فعالیت بدنی یا در حالت استراحت استفاده شود.

اکنون گروهی از محققان موسسه «فناوری فدرال زوریخ» در مطالعه خود از منبع نور ال. ایی. دی برای کنترل ژن‌ ها و تغییر رفتار سلول‌ ها از طریق پوست استفاده کردند.

مارتین فوسنگر از دانشکده علوم و مهندسی سیستم زیستی که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت،  گفت: هیچ سیستم مولکولی طبیعی در سلول‌ های انسانی به نور سبز واکنش نمی‌دهد، بنابراین مجبور شدیم چیز جدیدی بسازیم.

این محققان در نهایت یک کلید مولکولی ایجاد کردند که زمانیکه در بدن کار گذاشته می شود می تواند با نور سبز ساعت هوشمند فعال شود.

این کلید به یک شبکه ژنی متصل است. طبق معمول، آنها از سلول های HEK ۲۹۳ برای نمونه اولیه استفاده کردند.

بسته به پیکربندی این شبکه یا به عبارت دیگر ژن های موجود در آن، می تواند به محض قرار گرفتن سلول‌ها در معرض نور سبز،  انسولین یا مواد دیگری تولید کند. خاموش شدن چراغ، کلید را غیرفعال کرده و روند را متوقف می‌کند.

از آنجا که محققان از نرم افزار استاندارد ساعت‌ های هوشمند استفاده می‌کردند، دیگر نیازی به ابداع برنامه‌ های اختصاصی نداشتند. در طول آزمایشات، آنها با باز کردن برنامه در حال اجرا چراغ سبز را روشن کردند.

محققان این سیستم را روی خوک و موش‌ها با موفقیت آزمایش کردند. این اولین باری است که محققان ایمپلنتی از این نوع را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی هوشمند موجود در بازار که به دستگاه های پوشیدنی معروف هستند، به کارانداخته اند.

error: Content is protected !!