کنترل هوشمند مبتلایان کرونا در استان سمنان وارد گام دوم شد

به گزارش ایرنا، ایرج کارخایی روز یکشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای مرحله دوم کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا در استان سمنان در ساختمان معاونت عمرانی استانداری افزود: در مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا از ورود و ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها، شهرداری‌ها، شعبه‌های مرکزی و پرتراکم بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های مسافربری، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، دفاتر فروش بلیت و دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک جلوگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این طرح ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا که باید دوران قرنطینه را سپری کنند در مراکز مشمول طرح ممنوع است و کلیه مراجعان ملزم به ارائه کارت یا شماره ملی هستند و در صورت مثبت بودن افراد به کرونا که در اپلیکیشن ماسک مشخص خواهد شد از ورود جلوگیری خواهد شد.

کارخایی ادامه داد: با ابلاغ حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مسئولیت حسن اجرای طرح در سطح شهرستان‌ها به عهده فرمانداران و در کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز مرتبط به عهده مدیران و شهرداران است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: ضرورت و لزوم اجرای طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کووید۱۹ با استفاده از اپلیکیشن ماسک در استان با توجه به اوج‌گیری مجدد و شروع موج جدید کرونا که منجر به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها شد بسیار حائز اهمیت است.

وی، از کلیه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم و مجموعه تحت پوشش، همکاری لازم را برای اجرا و عملیاتی کردن مرحله دوم طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا انجام دهند.

وی تاکید کرد: جهت استفاده مناسب از اپلیکیشن ماسک که اطلاعات کامل بیماران مبتلا به کرونا که باید دوران قرنطینه را بگذرانند در آن ثبت شده است، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود همکاری و هماهنگی لازم را ارائه خواهند کرد.

کارخایی اضافه کرد: به‌منظور اجرای دقیق مرحله دوم طرح، تیم‌های ارزیاب به ویژه از سوی فرمانداری‌ها از مجموعه دستگاه‌های متولی و از مراکز و دستگاه‌های مشمول طرح به صورت مستمر بازدید و بازرسی می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گذراندن دوران قرنطینه افراد بیمار در مراکز درمانی یا منزل است افزود: حضور و تردد افراد مبتلا در جامعه می‌تواند خطرآفرین و موجب گسترش شیوع کرونا در جامعه باشد و هدف از اجرای این طرح نیز جلوگیری از همین مساله است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: تشدید رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری‌های اجتماعی، زدن ‌ماسک و رعایت دوران قرنطینه بیماران مبتلا از جمله موارد بسیار مهم برای مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.

اکنون شهرستانهای سمنان ، شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.

error: Content is protected !!