یکهزار و ۸۷ دز واکسن برای عوامل انتخابات استان سمنان تزریق شد

به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز دوشنبه در نشست فرمانداران استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان ابراز داشت: بالغ بر ۲ هزار واکسن برای واکسیناسیون اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان، اعضای اجرایی و شعب اخذ رای استان سمنان وارد استان شد که از این میزان تاکنون یکهزار و ۸۷ واکسن تزریق شده است‌.
وی ادامه داد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست ‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، به بهترین ‌نحو ممکن برگزار شد و روسای کمیته‌های پنج گانه ستاد انتخابات استان نیز تلاش و اقدامات‌ مطلوب و مناسبی داشتند.
دانایی اضافه کرد: میزان‌ مشارکت مردم استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در شهرستان آرادان با ۷۹.۸ درصد بیشترین میزان و در شهرستان سمنان با ۳۵.۴ درصد کمترین میزان مشارکت بود.
وی بیان کرد: از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات سیزهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، سمنان شانزدهمین استان کشور بود.
دانایی خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۲۱ شهر استان سمنان برگزار و ۱۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی شوراها انتخاب شدند که ۴۱ نفر در دوره قبل عضو شورا بودند و در واقع ۳۷ درصد اعضای فعلی منتخب در ۲۱ شهر استان، در دوره قبل نیز عضویت داشتند.
وی یادآور شد: از ۳۰۷ روستای استان سمنان در ۳۰۵ روستا انتخابات شورای اسلامی برگزار و ۹۴۷ نفر اعضای اصلی برای این دوره انتخاب شدند که ۴۵۰ نفر معادل ۴۷.۵ درصد در دوره قبل عضو شورای اسلامی روستا بودند.
دانایی ادامه داد: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای اسلامی شهر در سمنان، توزیع به موقع تعرفه و ملزومات و مدیریت این‌ مهم، تهیه شیوه نامه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شعب اخد رای که موجب ایجاد وحدت رویه در روز اخد رای شد، تهیه و توزیع کتابچه قانون انتخابات شوراها، تجمیع آسان و دقیق آرا در انتخابات شورای اسلامی شهر، از نقاط قوت برگزاری انتخابات در استان بود.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: ارسال برخط تمامی صورتجلسات و استعلام برخط کارت پایان خدمت ، هویت ایثارگری و هویت رای دهندگان، پایداری شبکه ارتباطات در روز اخد رای، استفاده از برنامه موبایلی برای ثبت نام داوطلبان به منظور جلوگیری از ازدحام در بخشداری ها، انتخاب نزدیکترین و خلوت ترین‌ شعب در برنامه موبایلی ویژه این امر از دیگر از نقاط قوت برگزاری انتخابات در استان سمنان بود.

error: Content is protected !!