۱۰۰ هزار بیمار کشور زیر پوشش انجمن بیماران کلیوی هستند

به گزارش ایرنا، اعظم پناهی مهر شامگاه شنبه در دیدار با حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دفتر معاونت استانداری، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بیمارستان‌های کشور، عمل‌های پیوند کلیه کاهش یافت، اما انجمن بیماران کلیوی در حال آسیب شناسی و تسهیل‌گری انجام عمل پیوند کلیه برای جامعه هدف است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا برای بیماران کلیوی ۲ برابر دیگر افراد سالم مشکلات ایجاد کرد و با توجه به اینکه بیماران دیالیزی هفته‌ای سه بار باید وارد مراکز درمانی شوند در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشتند، با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا برای این گروه از بیماران خاص آغاز شد و در دست اجرا است.

پناهی مهر اضافه کرد: در بخش تامین داروی مورد نیاز برای مدتی نوسان و مشکلاتی وجود داشت اما در حال حاضر وضعیت تامین دارو بهبود یافته است. 

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی بعد از پیوند نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، مهم‌ترین دغدغه انجمن در زمان حاضر روان‌سازی در عمل پیوند کلیه است.

پناهی مهر خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، انجمنی مردم نهاد بدون هیچ بودجه دولتی است و تمام خدمات آن با کمک خیران و نیک اندیشان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ۴۰ سال سابقه به عنوان تنها متولی پیوند زنده در ایران است که در حوزه‌های متفاوت خدماتی، معیشتی، درمانی، دارویی، ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند و در تعامل مستقیم با بیمار نقش تسهیل‌گر دارد.

پناهی مهر از پرداخت تسهیلات به بیماران کلیوی خبر داد و افزود: برای حمایت از بیماران کلیوی با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین ۵۰ تا ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات برای بیماران دهک‌های یک تا چهار تعلق گرفت و هر استان بنا به بودجه و تعاملی که با بانک‌ها دارد، وام‌های قرض الحسنه برای این افراد پرداخت می‌کند.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: اهدای کلیه از خانواده و خویشاوندان امری زیبا است، اما هدف اصلی انجمن بیماران کلیوی، اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی است که این فرهنگ ایثار باید در بین مردم ترویج یابد.

۳۶۰ بیمار دیالیزی در استان سمنان خدمات دریافت می‌کنند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان سمنان نیز در این نشست گفت‌: در حال حاضر استان سمنان ۳۶۰ بیمار دیالیزی و ۲۶۰ بیمار پیوند کلیه دارد.

منصور بیرقی اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در استان سمنان، حمایت از بیماران این حوزه را وظیفه خود می‌داند و تمام قد برای گره گشایی از مشکلات این افراد تلاش می‌کند. 

وی تصریح کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان سمنان در حوزه پیشگیری، درمان و دارو درمانی و مددکاری فعالیت دارد. 

بیرقی از حمایت های استانداری سمنان تشکر کرد و گفت: با تلاش و پیگیری های مستمر مسوولان استان، موانع از پیش روی مراجعه کنندگان و آحاد جامعه برداشته شده است. 

error: Content is protected !!