۱۰۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در بیمارستان های خراسان شمالی بستری شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی افزود: هم اکنون ۴۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری و تحت درمان قرار دارند و همچنان آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان روند صعودی دارد.
 وی اضافه کرد : در همین مدت ۹۷ بیمار مبتلا به  کرونا پس از بهبودی نسبی از بیمارستان های استان مرخص تا برنامه درمانی خود را در منزل ادامه دهند و متاسفانه چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹  استان در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.
دکتر هاشمی با تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران در روزهای اخیر  در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های شرکت داشتند و به صورت خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این  استان  از ابتدای موج چهارم ( اول فروردین ) تاکنون (  دهم اردیبهشت)  در حدود  ۴۰ روز به  ۹۳ نفر رسید تا آمار جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خراسان شمالی به یک هزار و ۱۵۰ نفر برسد.
ویروس کرونا اواخر اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار در بجنورد در استان خراسان شمالی شیوع یافت و با گذشت حدود ۱۴ ماه ، این استان سه موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج با  افزایش آمار بیماران وارد موج چهارم شد و در دو هفته اخیر این استان وارد شیب تند این بیماری قرار گرفت.
براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که ششم اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد از هشت شهرستان استان خراسان شمالی سه شهرستان در وضعیت قرمز( بجنورد، شیروان، اسفراین) ، چهار شهرستان( گرمه، جاجرم، فاروج و مانه و سملقان ) در وضعیت نارنجی و  شهرستان راز و جرگلان نیز در وضعیت زرد قرار دارد. 

error: Content is protected !!