۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیماران خاص کرمانشاه اختصاص یافت

به گزارش ایرنا؛ «فریبرز نجفی مهر» عصر چهارشنبه در جلسه کمیته بیماران خاص و صعب العلاج که با حضور استاندار کرمانشاه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فعالان انجمن های مردم نهاد و مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط برگزار شد؛ اظهار داشت: پیگیری و انجام فعالیت های تسهیل گری برای رفع مشکلات بیماران خاص در اولویت قرار دارد و این حمایت ها در فرآیندهای درمانی، تأمین داروهای مورد نیاز و پرداخت مساعدت های مالی به صورت مستمر انجام می شود.

وی از اختصاص اعتبار ماهیانه به هلال احمر استان به منظور تأمین مالی برنامه های پیش بینی شده برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و افزود: در همین راستا ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان از سوی هلال احمر کشور در اختیار استان قرار می گیرد تا در قالب سازوکاری مشخص و هدفمند برای رفع نیازهای مختلف بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه به فرآیند شناسایی بیماران از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: برای دسترسی بیماران خاص از ظرفیت ویژه سازمان های مردم نهاد این حوزه نیز استفاده خواهد شد که با هم افزایی و همراهی امکان تسهیل مشکلات فراهم و همه بیماران بتوانند از حمایت های مالی برای پیگیری درمان و رفع مشکلات برخوردار شوند.  

نجفی مهر از پیگیری استاندار کرمانشاه برای راه اندازی داروخانه هلال احمر تشکر و قدردانی کرد و گفت: این داروخانه پس از یک دهه تعطیلی با پیگیری ویژه مهندس بازوند دوباره شروع به فعالیت خواهد کرد و بخش اعظمی از نیازهای دارویی بیماران خاص و صعب العلاج را نیز تأمین می نماید.

وی پشتیبانی و حمایت موثر و همیشگی از بیماران خاص را خواستار شد و بیان داشت: این بیماران دغدغه ها و مشکلات فراوانی برای درمان دارند و اکثرا نیز با مشکلات معیشتی روبرو هستند، بر این اساس وظیفه داریم که با حمایت و مساعدت مستمر آرامش خاطری برای این عزیزان ایجاد کنیم و از خیرین نیز دعوت و تقاضا داریم در این حوزه فعالانه کمک و همیاری داشته باشند.

نجفی‌مهر، مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج و بویژه بیماران «سی. اف» را یادآور شد و گفت: تاکنون ۸۷ بیمار سی اف در استان شناسایی شده و مشکل اصلی آنها نبود فوق تخصص ریه است که در جلسه امروز با کمک استاندار و دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد یک پزشک متخصص عفونی یا ریه، جهت گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه درمان این بیماران به تهران اعزام و مشکل اعزام بیماران به مرکز برای معاینه و ویزیت به طور کامل حل شود.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی تقدیر استاندار کرمانشاه از هلال احمر استان را به لحاظ تأمین سالیانه ۹ الی ۱۰ میلیارد تومان کمک مالی جهت درمان بیماران خاص را خاطرنشان ساخت و گفت: هلال احمر به عنوان نهادی مردمی همیشه نقش پشتیبانی دلسوز را ایفا کرده و امید است با طراحی سازوکار جدید بخش زیادی از مشکلات بیماران خاص رفع گردد.

error: Content is protected !!