۱۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در استودیو سلامت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۳۲ هزار و ۷۱۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۷ هزار و ۵۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۷ هزار و ۵۹۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد شانزده هزار و ۴۵۱ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۴ هزار و دو نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۵۹ هزار و ۸۰۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۶۹۳ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۲۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان توصیه‌ای مهم به هم استانی‌ها، عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود، هنوز به وضعیت ثابتی در کنترل بیماری در استان نرسیده‌ایم و در برخی از شهرستان‌ها با افزایش موارد ابتلاء در سطح استان مواجهیم.

معاون علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹، به وضعیت با ثبات تری برسیم.

error: Content is protected !!