۱۴۵ هزار مترمربع پروژه حوزه سلامت استان همدان درحال اجراست

فریبرز نیاستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در شرایط کنونی از ۱۴۵ هزار متر مربع پروژه فعال ۴۵ هزار متر مربع توسط خیران مدیریت شده و با نظارت دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال اجرا است که این آمار موید توفیق استان در جذب خیران و منابع آنها در حوزه سلامت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در حال حاضر با کمک و مساعدت یکی از خیران ساخت بیمارستان جدیدی توسط خیران در شهرستان کبودراهنگ و در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در حال انعقاد قرار داد است.

نیاستی با بیان اینکه چهار طرح مهم بالای ۸۵ درصد پیشرفت در همدان فعال است گفت: اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر که توان پذیرش ۶۰ بیمار کرونایی را دارد دارای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز می توان از اردیبهشت امسال بیمار بپذیرد.

وی اضافه کرد: فاز نخست مرکز جامع سرطان همدان نیز ۹۹ درصد پیشرفت دارد و نیمی از هزینه مورد نیاز برای اجرای آن از سوی خیران تامین شده و برای ۵۰ درصد مابقی نیز از منابع دولتی استفاده نشده بلکه از طریق منابع اختصاصی تامین شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: کل طرح مرکز جامع سرطان در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال اجرا است که فار نخست آن ۹۹ درصد و کل پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیاستی ادامه داد: برای بیمارستان اکباتان نیز منابع خوبی دیده شده که در صورت تامین و تقویت منابع و اعتبارات، تا پایان دولت تدبیر و امید کار اجرایی آن به پایان می رسد.

وی گفت: همچنین بیمارستان فاطمیه به عنوان تنها بیمارستان زنان و زایمان هم اینک علاوه بر همدان پذیرای بیمارانی از استان های غربی و ایلام بوده و در صورت تامین منابع طرح توسعه آن به زودی به پایان می رسد. 

نیاستی اظهار داشت: با همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یک هزار و ۴۰۰ نیرو برای علوم پزشکی استان همدان جذب شد و اگر این اتفاق نمی افتاد در زمینه مدیریت کرونا در استان مشکل مواجه می شدیم.

error: Content is protected !!