۱۶ بیمار کرونایی شبانه‌روز گذشته در شاهرود بستری شدند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه روند نزولی ابتلا به ویروس کرونا که تا هفته گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی شاهد بودیم ، متوقف شده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ تن با علایم مشکوک در شرق استان سمنان به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کردند.

وی از شناسایی ۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۱۵ تن در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته چمن،  مردم در تجمعات انتخاباتی باید اصول پیشگیری را که از مصوبات ستاد ملی کرونا است به طور جدی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تمامی واکسن های دریافتی در این شهرستان استفاده شد، ابراز داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا مرحله جدید توزیع واکسن در هفته آینده انجام خواهد شد و این دانشگاه پس از دریافت واکسن های جدید با سرعت هر چه بیشتر برنامه واکسیناسیون را ادامه خواهد داد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۵۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۶۷۲ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (بیستم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۹۱ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و سه هزار و ۱۱۲ تن رسید.

error: Content is protected !!