۱۷ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه می‌شود

به گزارش ایرنا، محمد مهدی صدوقی در مراسم پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح بخشی از عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه در سالی که گذشت اظهارداشت: شیوع گسترده کرونا در اسفند ۱۳۹۸ کلاس‌های حضوری و آزمون‌های دانشگاهیان را به تعطیلی کشاند.

وی افزود: این اپیدمی بعد از گذشت بیش از یکسال در سراسر دنیا همچنان ادامه دارد و حوزه آموزش و برگزاری حضوری کلاس ها را با چالش هایی روبرو کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که در ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ آموزش ها با سکون مواجه شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالی که گذشت آموزش دروس در بستری فضای مجازی در دانشگاه علوم پزشکی به اوج خود رسید و پیشرفت های چشمگیری در این حوزه داشته ایم.

دکترصدوقی همچنین گفت: از ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ فعالیت های مجازی در بالاترین سطح به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارایه شده است.

وی با اشاره به روند آموزش مجازی در سامانه نوید، از برگزاری کلیه دروس به صورت مجازی و تعاملی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه با بهره گیری از سامانه مذکور خبر داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، افزود: افزایش پهنای باند آموزش مجازی، ارتقا شاخص کل کلاس‌های آنلاین، بارگذاری تعداد محتوای الکترونیکی بر روی وب سایت گروههای آموزشی و برگزاری ۲۹ هزار کلاس آنلاین از دیگر برنامه های دانشگاه در عرصه آموزش است.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۲۵۲ رایانه برای خدمت باکیفیت تر آموزشی به اساتید و دانشجویان افتتاح شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به تجهیز دانشگاه به مرکز آموزش های شبیه سازی شده اظهارکرد: این مرکز با هدف ارتقا آموزش در حوزه پایه و بالین فعالیت های منحصر بفردی در دستور کار دارد.

دکتر صدوقی ادامه داد: در دوسال اخیر دونوبت فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد؛ در نوبت اول  ۷۷  عضو هیئت علمی و در نوبت دوم ۶۴ عضوهیئت علمی جذب شدند.

به گفته وی، جذب بیش از ۵۶ عضو هیئت علمی با تعهدات قانونی و تبدیل وضعیت استخدامی ۳۰ نفر از اساتید دانشگاه نیز در دوسال اخیر انجام شده است.

صدوقی در ادامه به روند عملکرد هیئت ممیزه دانشگاه در سالی که گذشت اشاره کرد و توضیح داد: در سال سخت مبارزه با کرونا جلسات هیئت ممیزه دانشگاه تعطیل نشد و ۲۱۵ پرونده ارتقا اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت، این روند در مقایسه با سال مشابه قبل رشد سه برابری داشته است.

وی از درخشش دانشجویان دانشگاه در ۱۲ المپیاد علمی و کسب رتبه های درخشان دانشجویی خبر داد و گفت: کسب ۱۷ رتبه و دریافت مدال های طلا، نقره و برنز ازسوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موجب افتخار و بالندگی این دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تداوم روند آموزش مداوم در بحران کرونا به اجرای ۲۶۴ برنامه عملیاتی توسط این واحد اشاره کرد.

وی در ادامه به راه اندازی سامانه ارزشیابی یکپارچه اعضای هیئت علمی با عنوان سامانه ساعی اشاره کرد و افزود: ثبت فعالیت های علمی و ارتقای مرتبه اساتید دانشگاه در بستر این سامانه آماده ودرحال بارگذاری است.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، استقرار سامانه لاگ بوک الکترونیک در کلیه گروههای بالینی دانشگاه یکی دیگر از اقدامات معاونت آموزشی بود که دکتر صدوقی به آن اشاره کرد و توضیح داد: این دانشگاه یکی از دانشگاههای پیشرو در استقرار لاگ بوک الکترونیک در تمام رشته ها است.

وی افزود: اطلاع رسانی به موقع و صحیح به دستیاران دربستر سامانه، نحوه مشارکت فعالیت های آموزشی و بالینی دستیاران و مدیریت نحوه مشارکت آن ها، ثبت و ارزشیابی اعضای هیئت علمی توسط دستیاران و برنامه ریزی لاگ بوک الکترونیک ویژه دانشجویان دکترای تخصصی و ارشد  از جمله کارکردهای سامانه لاگ بوک الکترونیک دانشگاه است.

صدوقی در ادامه با تاکید بر این که افزایش فعالیت آموزشی و طرح آن در کمیته دانش پژوهشی منجر به ارتقا علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه خواهد شد، از معرفی گروههای شاخص برتر در پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد:در سال تحصیلی جدید ۱۷ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه خواهد شد.

error: Content is protected !!