۱۹۱ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد

کامبیز مهدی‌زاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۶۳ هزار و ۴۳۱ آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که از این میزان ۲۲ هزار و ۴۴۱ مورد مثبت و ۴۰ هزار و ۹۹۰ مورد نیز منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ تست pcr در استان انجام شده است، بیان‌کرد: نتیجه ۳۴ آزمایش مثبت بوده که ۱۴ مورد بستری و ۲۰ بیماری نیز سرپایی بوده‌اند.

مهدی‌زاده ادامه‌داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۷ آزمایش و تست سریع کرونا انجام شده است که از این تعداد ۱۵۷ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، گفت: از این تعداد ۸۴ نفر ابتلاء قطعی به کرونا دارند و ۱۰ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حال یک نفر از بیماران وخیم است، اظهارکرد: ۲۱ هزار و ۴۲۷ نفر نیز تاکنون از بیماری کرونا بهبودی حاصل کرده یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند.

مهدی زاده با بیان اینکه متأسفانه یک نفر از هم استانی‌های ما بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده است، افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا به ۹۳۰ نفر در خراسان جنوبی رسید.

وی همچنین از بلامانع بودن تزریق واکسن ایرانی برای گروه هدف بالای ۷۰ سال خبر داد و بیان داشت: یک هزار و ۵۰۰ دوز واکسن ایرانی کووبرکت در استان وجود دارد که تزریق آن به زودی آغاز می شود.

error: Content is protected !!