۱۹ شهرستان در کرمان دچار وضعیت بسیار پرخطر قرمز هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد: طبق رنگ بندی که ابتدای این هفته در سطح کشور اعلام شده در کل کشور ۵۳ شهرستان دروضعیت زرد، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۸۵ شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرارگرفته اند.

بصیری با اشاره به اینکه در استان کرمان ۱۹ شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند، افزود: فقط شهرستان ارزوئیه در وضعیت زرد است و شهرستان‌های انار، رابر و راور در وضعیت نارنجی هستند.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: بقیه شهرستان‌های بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رفسنجان، رودبار، ریگان، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کوهبنان، کهنوج، منوجان و نرماشیر در وضعیت قرمز هستند که برخی از این شهرستان‌ها در وضعیت قرمز پلاس قرار گرفته‌اند که وضعیت اصلاً خوب نیست.

وی گفت: بدین ترتیب نسبت به هفته قبل تمام شهرستان‌هایی که قرمز بودند همچنان در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند به علاوه شهرستان کوهبنان هم از وضعیت زرد به قرمز تبدیل شده و شهرستان راور هم از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده است که این رنگ بندی دلالت بر بحرانی بودن شرایط شیوع بیماری در استان کرمان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه بعضی از محدودیت‌ها را به خاطر معیشت مردم به سختی رعایت می‌کنیم، گفت: در کنار این محدودیت‌ها لازم است واکسیناسیون تداوم پیدا کند و نیازهای مراکز درمانی ما تأمین بشود و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر ارگان‌های حامی از مراکز بهداشتی ادامه یابد.

بصیری با اشاره به دو مصوبه جدید ستاد ملی بیان کرد: مهلت جذب اعتبارات عمرانی تا پایان شهریورماه تمدید شد و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد که دفاع از پایان نامه‌هایشان عقب افتاده است برای ادامه تحصیل در پایه دکتری ۶ ماه فرصت دارند.

error: Content is protected !!