۲۸۸هزار تهرانی درهمه گیری کرونا خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا مهدی زاده گفت: گزارش آماری اداره کل انتقال خون استان تهران در سال ۹۹ نشان می‌دهد طی این سال ۳۵۵ هزار و ۶۵۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: طی سال ۹۹ از این میزان مراجعه ۲۸۸ هزار و ۵۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده با اشاره به ترکیب اهدا کنندگان با توجه به استمرار اهدای خون گفت: ۱۳۰ هزار و ۷۰۳ نفر از اهدا کنندگان این سال مستمر بوده اند و طی مدت یاد شده ۹۹ هزار و ۶۷۳ اهدا کننده با سابقه و ۵۷ هزار و ۲۵۵ اهدا کننده بار اولی ثبت شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ آمار اهدای بانوان به ۱۴ هزار و ۱۱۹ واحد رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به مجموع فرآورده و پلاکت و پلاسمای کووید ۱۹ جمع آوری شده گفت: در سال ۹۹ میزان کل اهدای خون و فرآورده ۲۹۷ هزار و ۵۴۸ واحد بود و در مجموع ۱۱ هزار و ۸۶۹ واحد پلاکت از ۶ هزار و ۷۵۵ اهدا کننده دریافت شد.

مهدی زاده افزود: طی مدت یاد شده دو هزار و ۸۸۱ اهدا کننده برای اهدای پلاسمای کووید ۱۹ مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۲۳۱ واحد پلاسما دریافت شد.

گفتنی است در سال ۹۹ با توجه به همه گیری کرونا آمار مراجعات کمتر شد ولی بانوان از اهدای خون استقبال بیشتری نشان دادند و استان تهران با وجود همه مشکلات تنها با ۵/۳ درصد کاهش اهدا مواجه شد این درحالی است که برخی کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل بحران یاد شده بیش از ۵۰ درصد کاهش آمار اهدای خون داشتند.

error: Content is protected !!