۲۸ بیمار جدید کرونایی در شرق استان سمنان شناسایی شدند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه هم اکنون سیر ملایم رو به کاهش ابتلا، مراجعه و بستری مبتلایان کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را شاهد هستیم، افزود: همچنان چرخه انتقال ویروس در شهرستان های شاهرود و میامی فعال اما نسبت به هفته های گذشته این سیر نزولی رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۷ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۸ تن در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

چمن توصیه کرد: همچنان که در برخی مقاطع و برنامه ها مردم خیلی خوب همراهی و همکاری داشتند از جمله در برگزاری مجالس شب های قدر به شایستگی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شد، انتظار می رود این حساسیت، رعایت و دقت کماکان حفظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به بهبود نسبی اوضاع اشاره کرد و گفت: همچنان ویروس فعال است و افرادی که ناقل و بیمار هستند در جامعه تحت پوشش این دانشگاه وجود دارند و خطر ابتلا نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه امکان ابتلا به نمونه های جدید ویروس در شرق استان سمنان نیز وجود دارد، افزود: مردم باید همچنان هوشمندانه، مسوولانه و با دقت رعایت اصول پیشگیری را در دستور کار داشته باشند.

چمن با اشاره به اینکه ۱۱ هزار دوز واکسن مقابله با کرونا دریافتی این دانشگاه جهت تزریق به گروه های هدف استفاده شده است، اظهارداشت: تاکنون ۹۰ درصد معادل چهار هزار و ۵۰۰ تن از گروه سالمندان بالای ۸۰ سال شهرستان های شاهرود و میامی واکسینه شده اند.

به گفته وی، اوایل هفته آینده توزیع سراسری واکسن در کشور انجام خواهد شد و ادامه واکسیناسیون در جمعیت سالمندان و سایر گروه های سنی از سرگرفته می شود.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۲۹۷ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۶ هزار و ۲۳۱ تن رسید. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور نیز به دو میلیون و و ۹۲۳ دوز رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۲۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۱۷۵ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و هفت تن رسید.

error: Content is protected !!