۲۸ شهریور و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

با توجه به سیر نزولی شیوع کرونا، بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز در رنگ‌بندی کرونایی خارج شده‌اند اما هم اکنون برخی استان‌های غربی کشور گرفتار بیشترین چالش هستند و باید با مراقبت بیشتری روند بیماری را کنترل کنند.

 هم اکنون ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته کارشناسان، واکسیناسیون، رعایت عمومی توصیه‌های بهداشتی و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده موجب شده است که مقابله با کرونا در این مرحله تا حدودی جواب دهد. 

واکسیناسیون گرچه از مهمترین اولویت‌های دولت و وزارت بهداشت است، اما تنها راه کنترل بیماری نیست، بلکه مردم، صاحبان مشاغل و تمامی گروه‌ها باید شیوه‎‌نامه‌ های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند و رعایت کنند. 

در حالی که بازگشایی مدارس و مناسبت‌های سوگواری در پایان ماه صفر پیش‌روست و احتمال ورود به پیک ششم شیوع می‌رود، توجه به شیوه‌ نامه‌های بهداشتی بیش از پیش مورد تاکید است. 

۲۸ شهریور و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

اخبار کرونایی استان‌ها در یک نگاه 

چهار محال و بختیاری/ کاهش چشمگیر بار ویروس در استان؛ کاهش تعداد بیماران در بخش سرپایی نسبت به اوج شیوع ویروس به یک سوم ؛  این هفته آمار بیماران بدحال و فوتی همچنان بالاست اما پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان کاهشی شود؛ افزایش شتاب روند واکسیناسیون در استان؛ کاهش نگران کننده  ۱۰ تا ۱۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در قیاس با سه هفته قبل. 

خراسان رضوی/ کاهش ۶۰ درصدی مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا ، وضعیت شکننده کاهش تعداد مبتلایان در استان؛ فعالیت شبانه‌روزی چهار مرکز منتخب کرونا در مشهد در خیابانهای ویلا، بولوار قرنی، پنجتن و سیدی؛ اجرای طرح خانه‌ به‌ خانه تزریق واکسن کرونا در برخی روستاهای کاشمر،  تحویل ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دغدغه خالی بودن مراکز واکسیناسیون از مردم و تعداد اندک مراجعه کنندگان به این مراکز؛ واکسینه شدن ۴۵ درصد مردم سرخس علیه کرونا.

آذربایجان غربی/ وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان وخیم بوده به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد مبتلایان، چهار رقمی بوده و به هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است؛ بستری بودن ۳۲۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی؛ فوت ۲۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته؛ تزریق ۶۰ هزار و ۹۳۵ دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته.  

کرمانشاه/ فوت ۱۸ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان؛ رسیدن مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۴۰۸ نفر؛ بستری شدن ۲۸۴ نفر دیگر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا؛ واکسینه شدن  ۶۸.۹ درصد گروه هدف علیه ویروس کرونا در گیلانغرب؛ شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، صحنه و کنگاور هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.  

هرمزگان/ ابتلای ۲۷ نفر از کادر درمان کیش در جریان مبارزه با پیک پنجم کرونا از ۱۲ تیر تا ۶ شهریور.

اصفهان/ واکسینه شدن همه دانش آموزان اصفهانی ۱۸ سال تا انتهای هفته آینده؛ فوت  ۹ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاشان. 

لرستان/ فوت هفت بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان و رسیدن تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۱۹ نفر؛تمامی ۱۱ شهرستان‌ لرستان در وضعیت نارنجی کرونایی؛ تزریق ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون برای گروه‌های هدف واجد شرایط در دلفان. 

البرز/ فوت ۱۸بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان و بستری ۹۴ بیمار دیگر؛ ۶ شهرستان تابعه البرز نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی. 

کردستان/ وضعیت ابتلا و بستری کرونا در شهرهای سنندج، کامیاران و مریوان بدتر از دیگر مناطق استان بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرها، به زیر ۳۰درصد رسیده است. 

ایلام/ سه فوت ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایلام و رسیدن مجموع فوتی های استان به هزار و ۴۴ نفر؛ بستری شدن ۵۷ بیمار جدید کرونایی و رسیدن مجموع بستری های موجود استان به ۲۳۵ نفر؛ از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون،  ۵۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دهلران واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و  ۲۹ هزار ۹۰۴ دُز واکسن کرونا در آبدانان  تزریق شده است. 

شهرستان ایوان در وضعیت قرمز ، شهرستان های ایلام، آبدانان، چرداول، چوار، دهلران، دره شهر، مهران و هلیلان در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، سیروان و بدره نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

گیلان/ واکسینه شدن افزون بر ۹۰ درصد فرهنگیان گیلان؛ سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی ، ماسال، رضوانشهر و املش در وضعیت زرد و شهرستان های لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان ، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، خمام، آستارا و تالش در وضعیت نارنجی کرونایی. 

اردبیل/  تداوم روند کاهشی شیوع بیماری کووید۱۹ در استان، ۴۰۰ نفر مجموع آمار افراد بستری در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته؛ فوت پنج نفر در شبانه روز گذشته، رفع نسبی مشکل بستری بیماران کرونایی در استان با کاهش شمار بستری‌ها؛ از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۶۷۲ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان تزریق شده است.

سیستان و بلوچستان/ فوت  ۱۷۹مورد جدید کرونا  طی ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن شمار مبتلایان این ویروس در استان به  ۲ هزار و ۵۲۰ نفر. 

گلستان/ تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۹۰ درصد فرهنگیان گلستان.

آذربایجان غربی/ واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در تمامی مناطق مراغه. 

همدان/ آغاز ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان همدانی ۱۲ تا ۱۸ ساله، پیش بینی واکسینه شدن بیش از ۱۸۰ هزار تن از دانش آموزان استان؛راه اندازی  ۲۰ پایگاه جدید واکسیناسیون کرونا در استان؛ آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال در استان، تزریق تاکنون حدود ۹۰۰ هزار دُز واکسن در استان.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، چهار شهرستان ملایر، اسدآباد، تویسرکان و فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

قزوین/ ضرورت ارایه کارت تزریق واکسن برای فعالیت صاحبان واحدهای صنفی استان؛ در حوزه حمل و نقل عمومی، رانندگان تاکسی و اتوبوس های شهری نیز برای ادامه فعالیت خود باید حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده باشند.

یزد/ آمادگی واحدهای آموزشی اردکان برای بازگشایی؛ واکسیناسیون ۸۵ درصد فرهنگیان و معلمان استان.

قم/ تزریق واکسن به ۴۳.۵ درصد جمعیت هدف استان، فعالیت ۱۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در قم.

۲۸ شهریور و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گزارش‌های کرونایی 
بازگشایی مدارس در پیچ و خم کرونا

اینفوگرافیک: واکسیناسیون کرونا در لرستان

کرونا چقدر برای کودکان خطرناک است؟

کرونا در ایران 

طی ۲۴ ساعت گذشته در کمجموع  ۳۹۱ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و همچنان ۶۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها قرار دارند.

 براساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۹۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

۶ هزار و ۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

error: Content is protected !!