۳شهرستان استان سمنان نارنجی شدند/عدم رعایت مردم و مدیریت مسئولان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان در سیزدهمین روز از بهار ۱۴۰۰ از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر شرایط دادند تا باور ورود به موج چهارم بیماری کرونا بر همگان مستولی شود.

از سوی دیگر شهرستان‌های آرادان و همچنین سرخه نیز از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر شرایط دادند تا در غرب استان سمنان نیز شرایط به وضعیت نابسامانی برسد. هم اکنون تنها شهرستان با وضعیت آبی در استان سمنان، میامی است و در دیگر نقاط استان وضعیت کرونا رو به وخامت گذاشته است.

مسئولان مردم را مقصر می‌دانند که در ایام تعطیلات عید به دید و بازدید و همچنین تجمعات و دورهمی‌ها رفته‌اند اما اگر فقط همین یک عامل را برای شیوع بیماری کرونا بدانیم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم زیرا به همان نسبت دولتی‌ها هم مقصر هستند زیرا همراهی مردم تنها در صورتی جواب می‌دهد که مدیریت درستی نسبت به شرایط نیز انجام شود.

به نظر می‌رسد بار مقابله با کرونا این روزها بیشتر بر دوش کادر درمان است تا مردم و مسئولان؛ مردم استان سمنان به راحتی به صله رحم پرداخته و تجمعات را برگزار کردند و مسئولان هم هیچ تدبیر دیگری را به خصوص در ایام نوروز که بیش از ۹ میلیون تردد در استان سمنان ثبت شده، نیاندیشیدند.

نمونه بارز عدم مدیریت درست این بود که استانداری سمنان در روزهای منتهی به نوروز از عدم مسافرت نوروزی و عدم پذیرایی استان از مسافران نوروزی خبر می‌داد اما اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان از شرایط مهمان پذیر بودن بوم‌گردی و اماکن گردشگری استان صحبت می‌کرد تا نشان دهد در بدنه دولتی‌های استان هم هنوز یک اجماع وجود ندارد.

اینکه بگوییم همه چیز تقصیر مردم است دچار بی انصافی شده‌ایم زیرا مسافرت‌های نوروزی، ورودشان به شهرها، ادغام با جمعیت، چادر زدن در پارک‌ها، استفاده از خدمات شهری و… نیز سبب شد تا شیوع کرونا در استان سمنان سرعت بگیرد.

ستاد کرونای استان سمنان اعلام کرده امیدواریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مردم از ماسک و تجهیزات بهداشتی، دوری از تجمعات و گردهمایی‌ها و… بتوانیم دوباره شاهد تثبیت شرایط در شهرستان‌های استان سمنان باشیم.

به گزارش مهر، میزان ورودی بیماران کرونایی استان سمنان به بیمارستان‌ها طی ۲۴ ساعت و در روزهای اخیر به بیش از ۱۶۰ نفر رسیده در حالی در میانه اسفند ۹۹ این میزان تا ۳۰ نفر نیز کاهش یافته بود.

error: Content is protected !!