۳۰ بیمار کرونایی در شاهرود و میامی بدحال هستند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه طی چند روز گذشته روند رو به کاهش در آمار مبتلایان را شاهد هستیم، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۳ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان شناسایی شدند.

وی از بستری ۲۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در بخش های مختص به بیماران کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۵۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

چمن در خصوص ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محافل معنوی شب قدر گفت: ارزیابی میدانی همکاران ما از رعایت دستورالعمل ها در این مراسم ها در شاهرود و سایر شهرها و روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حکایت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: دستور العمل ها به نحو شایسته از سوی مردم و متولیان مساجد و حسینیه ها رعایت می‌شود و هیات های مذهبی همکاری بسیار خوبی داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها باید در شب های قدر پیش رو نیز در دستور کار باشد، ابراز داشت: رعایت برگزاری محافل در سقف زمانی ۲ ساعته، فضای باز، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده حداکثری و مناسب از ماسک مورد تاکید است.

چمن، پرهیز از هرگونه پذیرایی در این محافل را ضروری خواند و افزود: هرگونه پذیرایی حتی نوشیدن چای که موجب برداشتن ماسک شود تمام تلاش هایی که در جهت پیشگیری انجام شده را بی اثر خواهد کرد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۹۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۴۸۴ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۷۱۱ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ تن رسید.

error: Content is protected !!