۳۰ مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/۳۲۱ نفر در «آی سی یو»

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون، ۸۴۱ هزار و ۶۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۹۵ هزار و ۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سیزده هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۵۷ هزار و ۲۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۳۱ هزار و ۵۲۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، با اعلام جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته گذشته تاکنون، اضافه کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون چهار هزار و ۹۷ نفر است.

دکتر حسینی در ادامه با بیان این موضوع که هم اکنون دو هزار و ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۳۲۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او از مردم استان به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست، با توجه به همه گیری ویروس کرونا در استان، تا حد امکان از حضور در مجالس و آئین‌ها پرهیز و برنامه‌های شب قدر را در خانه و از طریق صدا و سیما پیگیری کنند؛ همچنین در صورت حضور در این آئین‌ها، در مکان‌هایی حاضر شوند که شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند و در طول مراسم از ماسک استفاده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

error: Content is protected !!