۳۰ مرداد ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا با سویه دلتا در موج پنجم در سراسر کشور بر خلاف خیزهای گذشته پیر و جوان نمی شناسد، برای ابتلای همه گروه های سنی تلاش کرده و موفق هم شده است، موضوع مهمی که کارشناسان بهداشتی بر رعایت پروتکل ها تاکید دارند و از مردم می خواهند که برای رهایی ویروس کرونا به پروتکل ها اهتمام جدی داشته باشند.

اخبار دریافتی از استان ها نشان می دهد که در واپسین روزهای مردادماه، با وجود شتاب فزاینده جریان واکسیناسیون در کشور و تاکیدهای صورت گرفته مبنی بر پرهیز از سفر، تجمع و ترددهای غیرضرور و استفاده از ماسک، آمار مراجعات به مراکز درمانی در بیشتر مناطق کشور همچنان صعودی است، به طوری که نیاز است بخش‌های بیشتری در بیمارستان ها به پذیرش بیماران کرونایی و هزینه های بیشتری برای تامین تجهیزات اختصاص یابد. 

براساس اطلاعیه شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی مدت ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ نفر رسید.

همچنین  از دیروز جمعه  تا امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۹۰۲ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۶۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۷ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۶۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

۳۰ مرداد ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین اخبار استان‌ها از وضعیت شیوع کرونا

اخبار رسیده از استان ها نشان می دهد که در روزهای پایانی مردادماه، با وجود شتاب بخشی به روند واکسیناسیون در کشور و هشدارهایی مبنی بر پرهیز از سفرهای غیر ضرور و شرکت نکردن در دورهمی های خانوادگی و دیگر تجمعات ، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی عده ای با عادی انگاری سبب افزایش شمار مبتلایان و مراجعان به به مراکز  درمانی شده اند که ضمن تحمیل هزینه های سنگین بر حوزه بهداشت کادر درمان را هم خسته کرده است . 

وضعیت بحرانی و قرمز شیوع موج پنجم بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل همچنان جریان دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته، شمار بیماران بستری همزمان در مراکز درمانی این استان به ۸۵۴ نفر و شمار مبتلایان روزانه به ۱۳۲ نفر رسیده است.

 بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۲ نفر دیگر از مبتلایان، شمار جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.

همچنین طی روزهای اخیر با وجود اینکه سرعت روند بستری بیماران کووید۱۹ در گیلان کاسته شده است، اما گزارش ها حکایت از تداوم افزایش شمار بستری ها و مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۲ هزار و ۵۱ بیمار کوویدی در بیمارستان های استان بستری هستند در حالی که این آمار در شنبه هفته گذشته ۲ هزار و ۲۹ نفر بود که نشان از آهسته شدن شمار بستری ها دارد.

از سوی دیگر تعداد قربانیان کرونا در لرستان  به ۲ هزار و ۱۱۵ نفر و شمار مبتلایان به ۱۵۳ هزار و ۶۸ نفر رسیده است و  اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

به گفته معاون بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی روزانه به طور میانگین ۱۳ نفر در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

عباسعلی درستی بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌شرقی را ۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: تا پیش از آغاز موج پنجم در کشور این آمار در استان تا روزانه  ۲ نفر نیز کاهش یافته بود.

از ارومیه نیز خبر رسیده که رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفته که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر در ۱۱ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۲ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

دکتر جواد آقازاده افزود: همچنین در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا، سه نفر در مهاباد، ۲ نفر در هریک از شهرستان های تکاب، خوی، سلماس و بوکان و یک نفر در هریک از شهرستان های اشنویه، شاهین دژ، پلدشت، ماکو و میاندوآب فوت کرده اند.

به گفته وی طبق برآوردها میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ۲.۴ درصد نسبت به مبتلایان است.

خبر دیگر اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون ۱۳۲ بیمار کرونایی استان در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که حال ۵۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۲۰۴ نفر دیگر در هرمزگان، شمار کل بستری‌های کرونایی به هزار و ۲۶۰ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر دیگر  به جمع جانباختگان کرونا در هرمزگان افزوده شد و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزار و ۱۵ نفر رسید.

همچنین موج پنجم کرونا در قزوین با قدرت چند برابری خود همچنان قربانی می‌گیرد و متاسفانه روز گذشته با ثبت ۱۶ مورد فوتی کرونا در یک روز شاهد یکی از روزهای سخت استان طی دوران کرونا بودیم و همچنان شاهد افزایش تعداد بستری ها و تست مثبت این ویروس در بین شهروندان این استان نیز هستیم.

این در حالی است که ظرفیت تخت های بیمارستانی استان تکمیل شده و بسیاری از بیماران بدحال نیز در نوبت تخت های سی سی یو قرار دارند.

در خوزستان نیز  روند بیماری در استان همچنان افزایشی بوده رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مراجعه بیش از ۹ هزار نفر به بیمارستان‌های خوزستان در شبانه روز گذشته گفت: در این مدت ۴۴۵ نفر در بیمارستان های این استان بستری شدند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۷۵۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۴۸۰ نفر در بخش‌های ویژه و بیش از یک صد نفر اینتوبه ای هستند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

 با گذشت حدود ۲ ماه از خیز پنجم کرونا در کشور و استان همچنان موارد بستری و سرپایی کرونا مثبت در خراسان جنوبی روند افزایشی دارد و به گفته مسوولان، این استان هنوز از اوج موج پنجم کرونا عبور نکرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی اظهار داشت:  براساس آخرین آمار ۴۹۲ بیمار بستری تنفسی در استان گزارش شده که از این تعداد ۳۰۱ نفر کرونا مثبت و ۳۷ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریف‌زاده با بیان اینکه حال چهار بیمار کرونایی وخیم است گفت: تاکنون تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۲۳ نفر رسیده است.

خبر دیگر اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۴۸مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۲هزار و ۴۸۲ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت ۶ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۸۳نفر رسید.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه تعداد مراجعه‌ها به مراکز درمانی این شهرستان در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ بیش از ۲ برابر شده و به حدود ۳۵۰ نفر افزایش یافته است. 

اصغر تنومند اظهار داشت: در این مدت تعداد بستری‌ها، مراجعه به آزمایشگاه‌ها و مبتلایان نیز به صورت چشمگیر افزایش داشته است و انتظار می‌رود مردم در چنین شرایطی پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

اکنون روزانه بیش از یکهزار ابتلا به کرونا در استان گزارش می‌شود و تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در بخش‌های درمانی استان از یکهزار و ۵۰۰  نفر گذشته است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک اعلام کرد: ۳۹۰ بیمار جدید کووید ۱۹ بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی ۲ روز اخیر، در استان مرکزی شناسایی شد.

 دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: ۷۵ نفر از بیماران جدید کووید ۱۹ به‌دلیل شدت علایم بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنندو ۳۱۵ نفر از این بیماران جدید  نیز به صورت سرپایی درمان گرفته‌اند.

خبر دیگر اینکه با توجه به افزایش موارد بستری‌ بیماران کرونایی در خراسان جنوبی ۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مخصوص کرونا در این استان تکمیل شده است.

 ۵۵۰ تخت بیمارستانی در استان خراسان جنوبی ویژه کرونا اختصاص یافته و در حال حاضر فقط ۱۰ درصد تخت‌هایی که در مرحله اول برنامه‌ریزی شده، خالی است. براساس آخرین آمار ۴۹۲ بیمار تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان گزارش شده که از این تعداد ۳۰۱ نفر کرونا مثبت و ۳۷ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

۳۰ مرداد ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

وضعیت واکسیناسیون در کشور

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۲ میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق شده، از تکمیل واکسیناسیون معلمان و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه خبر داد.

 محمدمهدی گویا گفت: تصمیم بر آن شده که پوشش دو نوبت واکسیناسیون معلمین و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه به پایان برسد، در مورد اساتید دانشگاه ها نیز به همین منوال خواهد بود و امیدواریم سال تحصیلی جدید با اطمینان خاطر بیشتری آغاز شود.

تصمیم بر آن شده که پوشش دو نوبت واکسیناسیون معلمین و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید، به پایان برسد، در مورد اساتید دانشگاه ها نیز به همین منوال خواهد بود و امیدواریم سال تحصیلی جدید با اطمینان خاطر بیشتری آغاز شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان در این خصوص گفت: ۲۳ هزار نفر از معلمان، فرهنگیان و کادر این اداره کل تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و انجام واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

“فرید بهرامی” بیان کرد:در راستای واکسیناسیون فرهنگیان علیه ویروس کرونا ۱۷ پایگاه در آموزش و پرورش این استان راه اندازی شده است و براساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح تا شهریور ماه تکمیل خواهد شد.

تاکنون ۷۰ درصد فرهنگیان استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و واکسیناسیون فرهنگیان جامانده از دز نخست نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۰۷ هزار و ۷۶۶ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

علی‌احمد آقاپور افزود: این آمار روز به روز در حال افزایش بوده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ هزار و ۳۶۳ نفر به این تعداد اضافه شده است.

وی اضافه کرد: طی مردادماه جاری شاهد رشد روزافزون واکسیناسیون در آذربایجان غربی بوده ایم به طوری که در این مدت، حدود ۴۰۰هزار دز واکسن تزریق شده است.

همچنین رییس مرکز بهداشت دیواندره گفت: از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ۲۸ هزار و ۳۰۰ دز واکسن کرونا به جمعیت هدف تزریق شده است.

منصور میرزایی اظهار داشت: براساس آخرین آمار ۲۸ هزار و ۳۰۰دز واکسن در دیواندره به گروه‌های هدف تزریق شده است، و ۷۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

از سوی دیگرواکسیناسیون کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و کارکنان اماکن فرهنگی تاریخی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس در مقابله با کرونا،آغاز شد.

۳۰ مرداد ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گزارش‌های کرونایی استان ها  

کرونا در گیلان؛ آهسته اما روبه افزایش

روزهای سخت کرونایی گچساران چگونه سپری می‌شود؟

کرونا در آذربایجان‌غربی؛ افزایش جهشی و نگران کننده آمارها

ماجراجویی‌هایی قانون‌گریزانه کرونایی در جاده‌های مازندران

بانگِ بلند ناقوس عادی انگاری در پیک پنجم کرونا

error: Content is protected !!