۳۰ هزار دوز واکسن وارد خراسان‌جنوبی شد/گلایه از نقض پروتکل‌ها

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رنگ بندی شهرها در خراسان‌جنوبی تغییری نکرده است و همچنان تنها دو شهر در وضعیت زرد و بقیه شهرها نارنجی و یا قرمز هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی درباره پیش بینی وضعیت کرونا در هفته جاری در استان بیان کرد: به نظر می‌رسد در هفته جاری روند ثابتی در استان داشته باشیم ولی از هفته بعد تعداد مبتلایان اندکی کاهش پیدا کند.

شریف زاده در زمینه رعایت پروتکل‌ها در روزهای تعطیلی کرونایی گفت: بررسی و نظارت بر این مهم با سازمان تبلیغات در زمینه هیئت‌های مذهبی و در حوزه اصناف نیز با اتاق اصناف است اما گلایه‌هایی در زمینه عدم رعایت دقیق و کامل دستور العمل‌های بهداشتی وجود دارد.

.وی بیان‌کرد: به عنوان مثال در روزهای قبل از تاسوعا و عاشورا که تعطیلی کرونایی بوده است اگر در شهر نگاهی می‌انداختیم برخی اصناف باز و برخی دیگر بسته بودند در حالی که براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا فقط مشاغل گروه یک مجاز به ارائه خدمت به شهروندان بودند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روز گذشته ۳۰ هزار دوز واکسن وارد خراسان جنوبی شده است، یادآور شد: ۲۰ هزار دوز واکسن سینوفارم و ۱۰ هزار دوز نیز واکسن برکت است.

شریف زاده افزود: تاکنون در خراسان جنوبی در زمینه واکسن مشکلی نداشته‌ایم و امیدواریم در آینده نیز همین‌گونه باشد.

وی گفت: قرار بود سن ثبت نام کنندگان در سامانه برای تزریق واکسن سه سال کاهش یابد به متولدین سال ۶۰ برسد ولی متأسفانه هنوز در سامانه تغییری ایجاد نشده و پیگیری ها ادامه دارد.

error: Content is protected !!