۳۱ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش ایرنا ،کارشناسان بهداشتی عادی انگاری مردم در پرهیز از دورهمی، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و مسافرت های درون و برون شهری را از دلایل افزایش آمار مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان های برخی از استان ها عنوان می کنند.

روند کاهشی شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن شهرها در وضعیت آبی و سفید تنها با اقدام جدی هر فرد با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع و تردد ممکن است اما گزارش‌های دریافتی از نقاط مختلف کشور بی‌توجهی به این موارد حکایت دارد.

در همین حال برنامه‌های جدید واکسیناسیون کرونا از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به تامین و پشتوانه کافی واکسن و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور و آمادگی تزریق روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دُز واکسن، برنامه‌های جدید برای واکسیناسیون گروه‌های سنی در استانهای مختلف را ابلاغ کرد.  

به دلیل پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی بالای ۵۰ سال به حد قابل قبولی رسیده ایم و مراجعه به مراکز واکسیناسیون در روز گذشته کمتر بوده است؛ نسبت به دعوت کلیه افراد بالای۶۰ سال که تاکنون مراجعه نکرده و یا در سایت ثبت نام ننموده‌اند، اطلاع رسانی و اقدام شود.

در صورت پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون، نوبت دهی ۵۸  تا ۶۰ ساله‌ها آغاز شود در استانهایی که گروه سنی هدف ۵۰ سال می باشد، نسبت به نوبت دهی ۴۸ تا ۵۰ ساله‌ها  اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۲۲۶ نفر در ۲۴ سال گذشته در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

 از دیروز تا امروز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۰ نفر رسید و در مجموع ۸۸ هزار و ۶۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، خوشبختانه تاکنون سه میلیون ۲۰۴ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

چهار هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۵ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس آخرین آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۱۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۲۱ دُز رسید.

۳۱ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان ها

شواهد و گزارش‌های رسمی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد مازندران با سخت‌ترین موج همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری‌های کوویدی به  دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است. اما بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها روز بیشتر از روزهای قبل دیده می‌شود. اجاره خودروها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهرها یکی دیگر از روش‌های بی‌توجهی به پروتکل‌ها و دور زدنمحدودیت‌هاست که این روزها در برخی مناطق مازندران دیده می‌شود.

طبق تازه‌ترین اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقریبا تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر بیماران کوویدی هستند و در برخی از بخش‌ها حتی جایی بیماران معمولی نیز وجود ندارد. شمار بیماران بستری در برخی شهرستان‌ها همچون آمل از مرز ۴۰۰ نفر نیز عبور کرده و حتی بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه‌های شخصی نیز درگیر با بیماران کوویدی هستند. در شهرهای ساحلی همچون نوشهر و محمودآباد نیز ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

در چنین وضعیتی که تمام زنگ‌های هشدار همه‌گیری ویروس کرونا در استان به صدا درآمده است، مازندران ناخواسته میزبان شمار بسیاری از مسافران است که در سایه تعطیلی پایان هفته و تعطیلات کرونایی پایتخت کشور، مازندران را به عنوان نزدیک‌ترین مقصد گشت و گذار انتخاب کرده‌اند.

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده چهار شهر زنجان، خدابنده، خرمدره، ابهر در وضعتی کرونایی قرار گرفتند و چهار شهر دیگر سلطانیه، ماهنشان، ایجرود و طارم در وضعیت رنگ زرد کرونایی هستند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: در زمان حاضر روند بیماری کووید-۱۹ در استان همانند کل کشور، هم در بخش سرپایی هم در بخش بستری افزایشی است.
 
وی، با اشاره به وجود ۲۱۲ تا ۲۱۵ بیمار کرونایی طی چند روز گذشته در استان اضافه کرد: هفته‌های گذشته حدود ۱۵۰ بیمار کرونایی به طور ثابت در بیمارستان های استان بستری بودند و هم اکنون نسبت به هفته قبل، افزایش حداقل ۷۰ درصدی به وقوع پیوسته  است.

 به گفته قزلباش این افزایش هشداری برای درگیری موج پنجم کرونایی استان، در روزها و هفته‌های آتی است و بر این مبنا عموم مردم باید همچنان پروتکلهای بهداشتی را مورد توجه قرار دهند. 

روند افزایش مبتلایان کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه داشته و تعداد مناطق قرمز این استان از یک شهرستان به چهار شهرستان افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت که پیش از این شهرستان‌ اردبیل قرمز بود و از امروز شهرستان‌های گرمی مغان ، مشگین شهر و خلخال هم در وضعیت قرمز قرار گرفتند، ضمن اینکه شهرستان‌های  پارس‌آباد و اصلاندوز  در وضعیت نارنجی و  شهرستان‌های نمین ،نیر ، سرعین، بیله‌سوار و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: موج پنجم کرونا به شمالغرب کشور از جمله استان اردبیل رسیده است و در روزهای آینده احتمالا تمام استان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در ادامه روند افزایشی به ۷۶۵ نفر رسید که ۹۵ نفر بیشتر از روز مشابه هفته گذشته است.

دکتر جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۳ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۳۱ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ نفر معادل ۵۲ درصد آمار استانی مربوط به ارومیه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از بستری بودن ۱۴۳ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

همچنین رییس بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش گفت: این جزیره به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا همچنان به سمت افزایش شیوع بیماری حرکت می‌کند.

مصطفی نادعلی اظهار داشت: با وجود اینکه از سوی شورای سلامت کیش محدودیت های مختلفی از جمله ممنوعیت ورود مسافر از طریق دریا و کاهش ساعات فعالیت بازارها و رستوران ها و تعطیلی پلاژ بانوان و آقایان اعمال شده است اما انتظار می رود در روزهای آتی شاهد افزایش شذت بیماری در جزیره باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این بیمارستان این جزیره ۲۸ نفر بستری هستند یادآور شد: ظرفیت تخت های ویژه بیماران کرونایی این بیمارستان ۴۳ تخت است با وجود شدت بیماری انتظار نمی رود ظرفیت بیمارستان در روزهای آتی تکمیل شود.

نادعلی نژاد افزود: با وجود این طبق تاکیدات شورای سلامت علاوه بر ظرفیت بیمارستان، حدود ۴۵ تخت دیگر نیز به عنوان تخت های اضطراری در جزیره کیش ظرفیت سازی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: ۵۵ درصد آزمایش ویروس کرونا مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان مثبت است و این عدد آمار نگران‌کننده‌ای است که می‌تواند زنگ خطری برای بازگشت شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ در میان گروه های مختلف باشد.

دکتر علیرضا پورمازار بدون اشاره به آمار مراجعه کنندگان افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود نیمی از شهروندان مهریزی نسبت به رعایت نکات بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توجه ندارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد موارد جدید مبتلا به کرونای دلتا در شهرستان مهریز رو به افزایش است ، ادامه داد: اگر شهروندان شیوه‌نامه‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی،  شستن و ضد عفونی کردن دست را رعایت نکنند بدون شک روزهای سختی در آینده پیش‌روست.

۳۱ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

از تبریز خبر رسیده که رییس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی اعلام کرده که  با قرمزشدن وضعیت چهار شهر میانه، سراب، عجب شیر و آذرشهر، استان وارد موج پنجم کرونا شد.

سیمین خیاط زاده اظهار کرد: تبریز نیز در مرز قرمز شدن قرار دارد و اکنون وضعیت نارنجی کرونایی در این شهر حاکم است.  
وی افزود: جلفا، مرند، بستان آباد،   بناب، ملکان، اهر، هوراند، شبستر، هریس و مراغه در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرهای اسکو، خداآفرین، کلیبر،   هشترود، چاروایماق، ورزقان و هوراند در وضعیت زرد قرار دارند.

خوشبختانه کرونای دلتا در آذربایجان شرقی دیده نشده اما به نظر می رسد زمانی که سویه ای از کرونا در کشور مشاهده می شود به هر جا سرایت می کند بر این اساس شاید در استان شناسایی نشده باشد.

خبر دیگر اینکه دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: پنج شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و هیچ نقطه کم‌خطر (آبی) در خراسان جنوبی وجود ندارد.

غلامرضا شریف‌زاده درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که از ۳۱ تیر ماه اعمال می‌شود، شهرستان‌های قاینات و زیرکوه هم به مناطق قرمز (خیلی پرخطر) در استان افزوده شد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان، قاینات و زیرکوه در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های درمیان، سربیشه و فردوس وضعیت نارنجی (پرخطر) دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: همچنین شهرستان‌های خوسف، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۴ ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۴۲ هزار و ۳۲۲ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده و مجموع فوتی های استان تا این لحظه ۸۱۵ نفر است.

وی افزود: ۲۳ بیمار کرونایی جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های موجود در استان ۱۵۷ نفر است و ایلام با هفت بستری جدید بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد

شهرستان های ایلام، دره شهر، مهران و چوار در وضعیت قرمز، بدره، آبدانان و دهلران در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

در قزوین نیز تمام شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با تغییر رنگ ۲ شهرستان، تمامی شهرستان‌های استان اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

سید حسین بی نیازافزود: شهرستان های آبیک و آوج که پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشتند نیز به رنگ قرمز تغییر وضعیت دادند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز اعلام کرد که کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی مردم و اصناف البرز به محدودیت کرونایی ، سبب تشدید ابتلا به کووید ۱۹ به ویژه نوع دلتای آن در استان شده است.

دکترمهرداد بابایی اظهار داشت: با توجه به سرعت انتقال ویروس دلتا  انتظار می رود مردم به مخاطرات این ویروس بیش از پیش توجه کنند.

وی ادامه داد: شمار مراجعه کنندگان روزانه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی درمانی البرز به مرز ۲ هزارو۵۰۰ نفر رسیده که این رقم بیش از موج های قبلی کرونا است.

بابایی گفت : اکنون ۹۵۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۱۲ نفر آنان در تخت های ویژه تحت مراقبت پزشکی قرار دارند که ۵۳ این افراد وخیم حال می باشند.

وی بیان داشت : اکنون تعداد تخت های بیمارستانی ویژه  بیماران کووید۱۹ در استان  درحال افزایش است و به ناچار باید تخت های غیرکرونایی ها  رابه بیماران کووید۱۹  اختصاص دهیم .

خبر دیگر اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون حال ۲۵نفر از بیماران کرونایی در استان وخیم است که این شاخص نسبت به ابتدای هفته جاری ۷۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در هرمزگان، اکنون ۹۲۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، ۱۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) هستند.
وی بیان داشت: در شبانه روز گذشته با فوت شدن چهار نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۵۷۰ نفر رسید.

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۴۸۰ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸۴هزار و ۷۱۲نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با افزوده شدن ۱۳ مورد جدید فوتی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به۲ هزار و ۶۱ نفر رسید.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور مربوط به این استان است.

بر اساس این گزارش، بروجرد، خرم‌آباد، پل‌دختر، سلسه، دلفان، کوهدشت و الیگودرز در وضعیت قرمز، رومشگان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

ه گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با ادامه روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا ،مجموعه بستری بیماران در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به ۴۹۶ نفر رسیده است.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: تاخت و تاز بیماری کووید ۱۹ در بابل همچنان در مدار افزایشی است و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند.

وی ادامه داد: اگر مردم به این باور نرسند که با کمک و همکاری آنها ما می توانیم روند افزایشی جهشی فعلی را کنترل کنیم ، آمارهای بستری به مراتب بیشتر خواهد شد.

۳۱ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد افراد در گروه های سنی تعیین شده برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون کشور مراجعه کرده اند گفت: ارتباط بیشتر با مردم و آگاه سازی آنان می می تواند ۳۰ درصدباقیمانده را نیز برای دریافت واکسن ترغیب کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفر به شیراز با اشاره به اینکه در چند روز گذشته با حضور بازرسان وزارت بهداشت در ۱۰ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برنامه واکسیناسیون کرونا و گام پنجم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در فارس پایش شده است، روند اجرای برنامه های مقابله به بیماری کووید۱۹ و واکسیناسیون کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مطلوب دانست و از ارایه نتایج و گزارش این بازدیدها به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

دکتر افشین استوار  برگزاری ۳۶۶ نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اقدامی مهم و قابل توجه عنوان کرد که نتایج آن نیز به خوبی در سطح استان فارس قابل مشاهده است و ضمن ابراز خرسندی از مدیریت و اجرای تصمیمات این ستاد به صورت علمی، افزود: در این شرایط سخت اقتصادی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور عملکرد خوبی در مقابله با کرونا داشته اند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی ۷۲ هزار دوز واکسن از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون در این استان تزریق شده است که این روند با شتاب بیشتری در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

دکترافشین دلشاد اظهار داشت: با توجه به این که مراکز تزریق واکسن روزهای تعطیل هم باز است از مردم می خواهیم حتما مراجعه کنند.

وی با بیان این که برای روز چهارشنبه برای تزریق هزار دوز واکسن برنامه ریزی شده بود گفت: متاسفانه فقط ۵۰۰ نفر برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

دلشاد افزود: در حالی که تزریق واکسن طبق برنامه زمان بندی در حال اجراست لازم است مردم نیز این زمان‌بندی را رعایت کنند و تزریق خود را در همان روزی که اعلام می شود انجام دهند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفته که طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ هزار و ۲۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که نشان‌دهنده افزایش سرعت واکسیناسیون است.

دکتر جواد آقازاده افزود: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲۹۶ هزار و ۴۱۸ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته میزان واکسیناسیون انجام شده در یک روز به حدود هفت هزار دُز می رسید که همگام با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، در استان نیز روند سرعت گرفت و به حدود ۱۲ هزار دز در روز افزایش یافت.

رییس شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: تاکنون یک هزار و ۲۶۸ دوز واکسن کرونا طبق سند ملی واکسیناسیون تزریق شده که این میزان ۵۰ درصد کل جمعیت هدف شهرستان را شامل می شود.

دکتر فاطمه کریمی اظهار داشت: ۸۲۷ مورد مثبت کرونا از ابتدا تاکنون در این شهرستان شناسایی شده که ۱۷ مورد آن مربوط به بازه زمانی یک ماهه اخیر است.

وی گفت: ۲۷ درصد جمعیت شهرستان در مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی غربالگری شده است و نیروهای شبکه بهداشت و درمان به ۲ صورت حضوری و تلفنی اقدام می کنند.

در همین راستا معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرپل ذهاب: گفت:۹ هزار و ۷۱۳ دوز واکسن کرونا در مرحله اول و دوم شروع واکسیناسیون تاکنون در این شهرستان تزریق شده است.

«سیروس صادقی»با بیان اینکه روند واکسناسیون ادامه دارد، افزود: از مجموع واکسیناسیون انجام شده، ۶ هزار دوز در نوبت اول و در مرحله دوم ۲ هزار و ۷۸۵ دوز در نوبت دوم به افراد ۵۵ سال به بالا و کادر درمان طبق اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تزریق شده است.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر قشم طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای پنجاه سال در ۲ مرکز تجمیعی قشم و درگهان و همچنین خانه‌های بهداشت روستاهای شهرستان آغاز شده است که روزانه به ۴۰۰ نفر واکسن تزریق می‌شود.

احمدنور سرودی افزود:این طرح از ۱۵ تیرماه در شهرستان قشم آغاز شده است و تا پوشش همه مردم ادامه خواهد یافت.

همچنین معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ۱۴ مرکز برای تزریق واکسن کرونا در چابهار پیش بینی شده است تا افراد بالای ۵۰ سال و حتی افرادی که پایین‌تر از این سن بوده و بیماری زمینه‌ای دارند به راحتی واکسن دریافت کنند.

رحمدل بامری اظهار داشت: واکسن کوو ایران برکت در سطح جهانی مورد تایید بوده و مقام معظم رهبری آن را استفاده کرده‌اند لذا همه مردم این واکسن را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

خبر دیگر اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تاکنون بیش‌از ۷۷ هزار دز واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است.

دکتر سیدمهدی طباطبایی اظهارداشت:روند تزریق واکسن کرونا با افزایش مراکز تجمیعی در سطح سیستان و بلوچستان در حال سرعت است. با تزریق واکسن، همچنان باید استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی گروهی بایستی بیش‌از ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند و در این راه نیاز به همراهی و مشارکت همه مسوولان و مردم هستیم.

در آبادان نیز رئیس مرکز بهداشت شادگان گفت: ۲ هزار دز واکسن کرونا تا کنون به واجدان شرایط دریافت واکسن در شادگان تزریق شده است.

نورالله طاهری اظهار داشت: :تاکنون ۱۰ درصد از جامعه هدف در شهرستان شادگان واکسن کرونا دریافت کردند این در حالیست که بیش از ۲۰ هزار نفر واجد شرایط  دریافت واکسن کرونا در این شهرستان هستند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون استقبال خوبی از واکسن علیه کرونا در شهرستان شادگان نشده و به مردم توصیه می‌شود برای ایمن سازی خود و جامعه برای دریافت واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: هفت هزار و ۷۴۹ نفر در این شهرستان واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند که ۱۷ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

دکتر «فریدون نوری» افزود: این میزان واکسیناسیون توسط بهورزان سختکوش خانه های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی انجام شده است.

همچنین معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آغاز واکسیناسیون جانبازان بالای ۲۵ درصد در برابر کرونا در این استان خبر داد.

 علیرضا حیدری افزود: در این مرحله از واکسیناسیون، جانبازان بالای ۲۵ درصد از امروز تا ۴ مرداد واکسن دریافت می‌کنند.
وی گفت: طبق آمار، پیش‌بینی می شود، هزار و ۷۷۱ نفر از جانبازان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

گزارش‌های کرونایی استان ها

بازار داغ خودروهای اجاره‌ای برای دور زدن حریم محدودیت کرونایی مازندران

تفرج در گیلان؛ مجالی برای گردش کرونا

اوقات فراغت در کُما

تعطیلات و کرونا در سیستان و بلوچستان

error: Content is protected !!