۳۵۸ بیمار کرونایی جدید در شاهرود و میامی شناسایی شدند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شدند، افزود: در شبانه روز گذشته تعداد ۳۷ بیمار در بخش های مختص به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار معالجه شده از بیمارستان مرخص شدند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ بیمار با علایم مشکوک بیماری کووید۱۹ به مراکز درمانی و اورژانس شرق استان سمنان مراجعه کردند.

چمن با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شرایط نشانگر این است که باید هشدارها را حیاتی تلقی کرد، ابراز داشت: مردم مخاطب اصلی هشدارها هستند اما مسوولان نیز باید از هرگونه تجمع، گردهمایی، برگزاری نشست های اداری و افتتاح طرح ها پرهیز کنند.

وی ایجاد موج جدید را حاصل دید و بازدیدهای عید، مسافرت ها، برگزاری آیین‌های عروسی و عزا و همچنین صف های خرید مرغ دانست و گفت: تجربه ۱۴ ماه اخیر نشان داد آتش همه گیری به سادگی شعله ور و به سختی کنترل و مهار می‌شود و به کندی فروکش و سیر نزولی پیدا می کند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبانه روز گذشته  ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و با فوت ۲۵۸ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ ، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۴۹۰ تن رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۱ هزار و ۶۳ تن بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۷۸۰ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ تن رسید.

error: Content is protected !!