۴۰۰ فیزیوتراپیست کرونایی شدند/عارضه های ایام قرنطینه

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مؤذن زاده روز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی، افزود: در دوران کرونا، فیزیوتراپیست ها نقش ارزنده‌ای در امر پیشگیری و درمان بیماران کرونایی و غیر کرونایی داشته اند.

وی با اشاره به افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی در دوران کرونا، گفت: متأسفانه در پاندمی کرونا، بار مراجعات به مراکز فیزیوتراپی کاهش یافت و در نتیجه فیزیوتراپیست ها از این جهت هم دچار مشکلات عدیده ای شدند.

مؤذن زاده با عنوان این مطلب که درمان فیزیوتراپی بیماران کرونایی در دو فاز انجام می‌شود، افزود: فاز حاد و تحت حاد، برای آن دسته از بیمارانی است که دچار مشکلات تنفسی می‌شوند و فیزیوتراپیست ها با اقدامات بازتوانی تنفسی و آموزش ورزش‌های تنفسی به این بیماران، انها را برای بازگشت به کار و زندگی روزمره آماده می‌کنند.

وی با اشاره به ابتلای بیش از ۴۰۰ فیزیوتراپیست به کرونا و شهادت ۷ فیزیوتراپیست در مبارزه با کرونا، گفت: نقش فیزیوتراپیست ها برای بازگشت بیماران به شرایط عادی زندگی، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا، عارضه کرونا فقط مشکلات تتنفسی نیست.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به عارضه‌های قرنطینه خانگی اشاره کرد و افزود: در دوران قرنطینه شاهد افزایش فقر حرکتی، چاقی، ضعف عضلانی و…، در بین افراد جوان و نوجوان بوده‌ایم. همچنین، افزایش پوکی استخوان در افراد سالمند، از عوارض قرنطینه خانگی دوران کرونا است.

error: Content is protected !!