۴۰ درصد سالمندان ساوه و زرندیه برای ایمنی در برابر کرونا واکسینه شدند

دکتر «محمود کریمی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مرحله از واکسیناسیون تا آخر هفته به پایان می‌رسد و تمام افراد ۸۰ ساله و بالاتر دوز نخست واکسن را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: جمعیت بالای ۸۰ سال در شهرستان ساوه حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر و در زرندیه یک هزار و ۵۰۰ نفر است که از امروز انجام واکسیناسیون و فراخوان افراد در روستاهای بخش مرکزی نیز صورت می‌گیرد.

به گفته سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه، تنها حدود ۵۰ نفر از افراد ساکن در شهر که در مراکز بهداشت پرونده سلامت ندارند، باقی مانده اند در که روزهای آینده واکسیناسیون آنها نیز انجام خواهد شد.

کریمی گفت: از افراد بالای ۸۰ سال که تحت پوشش مراکز سلامت نیستند درخواست می‌شود تا با در دست داشتن کارت ملی به نزدیکترین مرکز سلامت مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

وی بیان کرد: روستاییان بخش مرکزی که با ساوه مسافت کوتاهی دارند مانند نور علی بیگ باید برای واکسیناسیون به ساوه مراجعه کنند و برای روستاهای دورتر نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: در شهرهای نوبران و غرق‌آباد نیز ۳۰۰ نفر سالمند ۸۰ ساله و بالاتر شناسایی شدند که تا پایان هفته جاری واکسینه می‌شوند.

کریمی گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف این مرحله از واکسیناسیون در روستاها زندگی می‌کنند و امیدواریم با تلاش همکاران بهداشت و درمان تا پایان هفته آمار افراد واکسینه صد در صد شود.

 وی ادامه داد: در نوبران و غرق آباد هم از فردا  چهارشنبه عملیات تزریق واکسن به گروه های هدف انجام خواهد شد که محل تزریق در مرکز جامع سلامت این شهرها می باشد.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: از هفته بعد تزریق واکسن به گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز می شود، البته لکه گیری افراد ۸۰ سال به بالا باقیمانده نیز در حال اجرا است و از این افراد دعوت می کنیم که در همین هفته مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم که بی توجه به برخی شایعات در خصوص واکسیناسیون، به کادر تلاش‌گر بهداشت و درمان اعتماد کنند.

دکتر کریمی اظهار داشت: واکسیناسیون از سنین بالا آغاز شده زیرا این گروه پرخطر هستند و ۹۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در افراد بالای ۶۵ سال رخ می‌دهد.

error: Content is protected !!