۴۵۲۳ مبتلا به کرونا در فارس جان باختند/ تاکید بر رعایت پروتکل ها

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۹۷ هزار و ۸۹۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۹ هزار و ۸۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۳ هزار و ۴۶۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۶۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۵ هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، با تلاش تیم‌های سلامت در استان، یک میلیون و هزار و ۳۵۰ مورد تست تشخیصی کرونا ویروس در فارس انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۲۸۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۲۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۵۲۳ مورد اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۱ هزار و ۴۲۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او در ادامه گزارش امروز با اعلام آخرین آمارهای تجمعی جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، شیراز را با دو هزار و ۶۹ جان باخته، در صدر این جدول اعلام کرد.

اعلام آخرین آمارهای تجمعی جان باختگان کرونا در فارس از ابتدای شیوع تاکنون

به گفته این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرودشت با ۳۰۹ مورد؛ کازرون با ۲۵۶ مورد؛ داراب با ۱۱۹ مورد؛ آباده با ۱۱۴ مورد؛ ممسنی با ۹۸ مورد؛ اقلید با ۷۳ مورد؛ استهبان با ۶۷ مورد؛ نی ریز و لامرد هر کدام با ۵۹ مورد؛ کوار با ۵۸ مورد؛ فیروزآباد با ۵۷ مورد؛ سپیدان با ۴۹ مورد؛ قیروکارزین با ۳۸ مورد؛ کوه چنار، زرقان و خرامه هر کدام با ۳۷ مورد؛ خرم بید با ۳۶ مورد؛ رستم با ۳۴ مورد؛ ارسنجان با ۳۱ مورد؛ زرین دشت و بوانات هر کدام با ۲۹ مورد؛ سروستان با ۲۸ مورد؛ بیضا با ۲۶ مورد؛ پاسارگاد با ۲۴ مورد؛ مهر با ۲۱ مورد؛ فراشبند با ۱۰ مورد؛ بختگان با هشت مورد و سرچهان با دو مورد جان باخته، دیگر آمارهای جان باختگان استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون به خود اختصاص داده‌اند و دیگر آمارهای جان باختگان استان، مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

دکتر همتی با اشاره به فعالیت تمامی پایگاه‌های واکسیناسیون خودرویی و ثابت استان، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در حال انجام است و در صورت ورود محموله‌های جدید واکسن، می‌توان در طی هفته آینده، کار واکسیناسیون برای گروه‌های سنی پایین‌تر را نیز ادامه داد.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم یادآور شد: در شرایط کنونی، هنوز به وضعیت ثابتی در زمینه کنترل بیماری در استان دست نیافته‌ایم و لازم است مردم همچنان همکاری‌های خود را برای عبور از شرایط کنونی و دستیابی به سلامت عمومی جامعه، ادامه دهند.

error: Content is protected !!