۴۵۹۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۷ هزار و ۴۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۲ هزار و ۲۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۴ هزار و ۷۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۰۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۷ هزار و ۷۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۵۹۰ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۳ هزار و ۹۸۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گزارش امروز خود با اشاره به پیشتازی این دانشگاه در امر واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در سطح کشور، این موفقیت را حاصل تلاش مجموعه سلامت و همکاری مردم استان دانست.

او در راستای تقویت همکاری در زمینه بهبود فرایند واکسیناسیون در استان فارس از عموم مردم استان خواست تا تنها در صورت دریافت پیامک حاوی زمان و مکان تزریق واکسن، به پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند و از هرگونه مراجعه بدون دریافت نوبت پیامکی خودداری شود.

دکتر حسینی یادآور شد: سایر افرادی که پیامک دریافت نکرده‌اند لازم است برای پیشگیری از هرگونه اختلال و ازدحام جمعیت در محل‌های تزریق واکسن، از مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن خودداری کنند؛ چرا که امکان پذیرش افراد خارج از نوبت‌های پیامک شده وجود ندارد و هرگونه مراجعه خارج از شرایط یاد شده، موجب اختلال در روند اجرای واکسیناسیون و تضییع حقوق دیگران می‌شود.

error: Content is protected !!