۴۶۶۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی، بعد از ظهر پنجشنبه به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۶۶ هزار و ۱۹۱ مورد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا با انجام ۹۲۶ هزار و ۶۰۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس شناسایی شده است.

او اضافه کرد: از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۷ هزار و ۴۰ مورد تست سریع انجام شده که ۱۶ هزار و ۲۹۳ مورد از این تست‌ها مثبت بوده است.

حسینی مجموع بیماران شناسایی شده را ۲۸۲ هزار و ۴۸۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۷۳ نفر از بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، و اضافه کرد: ۱۴۴ نفر از این بیماران، به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲۵۸ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند، گفت: متأسفانه با جان باختن ۷ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوت شدگان این بیماری به ۴ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی، تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس است.

error: Content is protected !!