۵۰۰ بیمار کووید ۱۹ طی تعطیلات نوروزی در چالوس شناسایی شد

رحمت الله بیابانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تعداد مراجعه کنندگان و بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های طالقانی و رازی روز گذشته به ۳۶ نفر رسید ، این در حالی بود که در روز پایانی سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی تنها ۱۷ بیمار کرونایی بستری داشتیم.

وی ادامه داد : در این ایام تعداد ۵۵۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان مراجعه کردند که روند افزایشی نگران کننده ای است و در صورت ادامه این روند ، احتمال تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی دور از انتظار نیست.

بیابانی گفت : در حال حاضر ۲۷ بیمار کووید- ۱۹ در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که از این تعداد چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت چالوس با اشاره به رعایت ۷۵ درصدی پروتکل قرنطینه ای از سوی مبتلایان ، گفت : از ابتدای امسال نیز یکهزار و ۵۰۰ نفر از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به قرنطینه خانگی فرستاده شدند.

وی افزود : همچنین از حدود یکهزار و ۱۴۵ تست فوری و پی سی آر انجام شده تاکنون نتیجه تست ۱۹۷ بیمار مثبت بوده است و چندین مورد نیز افراد مبتلا به کرونای انگلیسی مشاهده شده که تحت کنترل هستند.

بیابانی از مردم خواست با جدیت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی بویژه تهویه مناسب محیط های سربسته مانند ادارات را مد نظر داشته باشند.

وی به اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان هم اشاره کرد و افزود: در یکهزار و ۷۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی و بین راهی در این مدت ۴۱ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و ۶ واحد صنفی شامل نانوایی، سوپرمارکت و رستوران نیز پلمب شد.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۴۲ خانه بهداشت و ۹ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۱۰ پزشک خانواده روستایی و  ۲۵ پزشک خانواده شهری و ۲ بیمارستان دولتی برخوردار است.

error: Content is protected !!