۵۰ درصد از ۲ گروه سنی سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش ایرنا دکتر قاسم میری‌علی‌آبادی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمبود یا نبود واکسن در استان وجود ندارد و طبق برنامه زمان‌بندی شده افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شدند و اکنون نیز افراد ۷۰ سال واکسینه می‌شوند.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه تبلیغات سوء برخی افراد ناآگاه یا مغرض و معاند سبب نگرانی مردم از واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان شده بطوریکه افراد واجد شرایط این استان برای تزریق واکسن نسبت به سایر نقاط کشور استقبال کمتری از این طرح کرده‌اند که نیازمند فرهنگ‌سازی و جلب اعتماد عمومی با واکسینه کردن افراد مرجع و دارای جایگاه اجتماعی است. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: البته شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود واقعیت ندارند و مردم باید به آنها توجه نکنند چراکه تاکنون هیچ مرگ و میر ناشی از واکسن نداشتیم.
وی ادامه داد: اگر مسوولان یا افراد دارای جایگاه اجتماعی استان که در زمانبندی واکسن قرار دارند خودشان واکسن بزنند و رسماً اعلام کنند که واکسن هیچ نگرانی ندارد و باعث ایمن سازی می‌شود در خنثی‌سازی شایعات بسیار موثر است.
میری بیان‌کرد: روند ابتلا به کرونا در ۲ هفته گذشته در این استان رو به افزایش بوده بطوریکه اکنون روزانه بطور میانگین بین ۲۵۰ تا ۲۸۰ نفر مبتلا می شوند که این افزایش ابتلا ناشی از برگزاری نشست‌های خانوادگی، میهمانی ها و سایر نشست های عمومی و خصوصی است.
وی خاطرنشان کرد: عمل به پروتکل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان کم رنگ است که در این زمینه نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر و توجه جدی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از عادی‌انگاری در زمینه این بیماری است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با وجودی که یک هزار و ۱۰۰ تخت بستری آماده شده و در این زمینه مشکلی نداریم اما روند افزایشی مبتلایان و مراجعه بیماران احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستانها را بیشتر کرده است.

error: Content is protected !!