۵۰ درصد نسخه‌های پزشکی بیمه سلامت کرمانشاه الکترونیکی تجویز می‌شود

«امید قادری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، با تبریک روز پزشک به همه پزشکان استان و قدردانی از آنها که در ایام طاقت فرسای بحران کرونا متحمل زحمات فراوان شده‌اند، افزود: بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت در مراجعه به پزشک دیگر نیازی به دفترچه درمانی ندارند و با ارایه کد ملی می‌توانند تجویز پزشکی خودشان را دریافت کنند.

او همچنین گفت: بیمه شدگان برای اخذ داروهای تجویز شده، کد رهگیری که پزشک به آنها ارایه می دهد به داروخانه تحویل می دهند و داروهای خود را دریافت می کنند.

با جدیت به دنبال توسعه طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمانشاه هستیم 

قادری در ادامه یکی از طرح های مهم و جدی در دست اجرای بیمه سلامت استان کرمانشاه را توسعه طرح پزشک خانواده شهری اعلام کرد و بیان داشت: اکنون در همه شهرهای استان به جز شهر کرمانشاه و جوانرود طرح پزشک خانواده اجرا می شود و در حال رفع نواقص و موانع اجرایی احتمالی آن هستیم. 

وی با بیان اینکه به زودی طرح پزشک خانواده در شهر کرمانشاه و جوانرود هم اجرایی خواهد شد، یکی از مزایای مهم این طرح را بهره‌مندی تقریبا رایگان بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت از خدمات درمانی بخش خصوصی دانست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه افزود: تا قبل از اجرای طرح پزشک خانواده بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت فقط از خدمات درمانی دولتی می توانستند استفاده کنند اما با استقرار و انتخاب پزشک خانواده می توانند از امکانات درمانی غیردولتی که پزشک خانواده آنان را به آنجا ارجاع می دهد نیز بهره بگیرند.

۶۰درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت

قادری توضیح داد: بیمه شدگان هر بار به پزشک خانواده مراجعه کنند فقط ۶ هزار تومان هزینه ویزیت پرداخت می کنند و اگر پزشک خانواده آنها را به متخصص ارجاع دهد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و تقریبا می شود گفت هزینه درمان برای خانوارها رایگان است.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

error: Content is protected !!