۵۰ درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال اهواز در مقابل کرونا واکسینه شدند

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استانداری خوزستان اظهار داشت: هم اکنون همه شهرهای استان از وضعیت قرمز قرار خارج شده اند اما مردم نباید تصور کنند که همه چیز تمام شده است چرا که در یک هفته گذشته روند کاهشی بیماری، کندتر شده و زنگ هشدار را به صدا درآورده است.

وی بیان کرد: روند بیماری و فوت در استان نسبت به ۲ تا سه هفته گذشته کاهشی شده و انتظار داریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: وضعیت نارنجی و زرد شهرهای استان نباید موجب عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود، چرا که در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی، روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: موارد بیماری در هفته منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل آن، ۱۳.۵ درصد کاهش یافته بود همچنین موارد بستری و فوت ۵.۱ و ۶.۲ درصد کاهشی بود اما موارد بیماری در هفته منتهی به هفتم خردادماه نسبت به هفته قبل آن پنج درصد کاهش یافته، همچنین موارد بستری و فوت ۱۹ و ۳۰ درصد کاهشی است.

ابول نژادیان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در پنج شهرستان حمیدیه، هویزه، باوی، کارون و رامشیر ضعیف و در حد انتظار نیست که از فرمانداران این شهرستان ها انتظار داریم نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و مراسم عزا و عروسی  در این مناطق داشته باشند.

وی بیان کرد: ۵۳ درصد موارد بیماری از تماس با افراد خانواده است لذا مردم باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال بیشترین ابتلا را دارند همچنین میانگین سنی فوتی های کرونایی در استان ۶۶.۹ سال است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان در حالت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی تردد بین استانی در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ خردادماه ممنوع است.

error: Content is protected !!