۶شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند

علی رئوفی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: هم اکنون شهرستان های بندرعباس، میناب، قشم، جاسک، بندرخمیر و بستک در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های بندرلنگه و پارسیان نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان های حاجی آباد، رودان، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد هستند.

وی با تاکید بر رعایت محدودیت های کرونا در تمام مناطق و براساس رنگ بندی های اعلام شده، گفت: در شهرستان‌های وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان خاطرنشان کرد: بوستان‌ ها و مراکز تفریحی، بازارهای سرپوشیده و سرباز، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی، در شهرستان‌های وضعیت قرمز باید تعطیل باشند.

رئوفی تصریح کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایر شهرها ممنوع است.

وی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان اداره ها و دستگاه‌ها در شهرستان‌های وضعیت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.

رئوفی با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت زرد، بیان داشت: در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: از مردم خواستاریم با جدیت بسیار زیاد و برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و کاهش ابتلا، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و خودداری از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی را رعایت کنند و دستگاه های متولی و ناظر نیز با متخلفان و کسانی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، برابر قانون برخورد نمایند.

error: Content is protected !!