۶۱ درصد مردم مینودشت واکسن کرونا دریافت کردند

محمدعلی حدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش حوزه بهداشت و درمان مینودشت انجام واکسیناسیون کرونا برای ۸۵ درصد از جامعه هدف تا قبل از شروع فصل سرما است و به‌طور میانگین روزانه هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

وی بابیان اینکه هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال مینودشت درحال انجام است، افزود: افراد واجد شرایط می‌توانند بامراجعه به سه مرکز تجمیعی در شهرهای دوزین و مینودشت و روستای القجر و مراکز بهداشت روستاهای قلعه قافه و محمدزمان خان و ارائه کد ملی نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

حدادی، اولویت تزریق نوبت نخست واکسن کرونا در مینودشت را کوو ایران برکت اعلام کرد و ادامه داد: افرادی که پیش از این در نوبت اول واکسن خارجی دریافت کردند، برای نوبت دوم نیز از همان واکسن دریافت خواهند کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، تاثیرگذاری واکسن برکت را بیشتر از واکسن‌های خارجی کرونا دانست و از مردم خواست به تبلیغات فضای مجازی علیه واکسن ایرانی توجه نکنند.

وی با اشاره به متغیر بودن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت بین ۴۰ تا ۵۰ نفر در چند روز اخیر، گفت: شمار بیماران کرونایی شهرستان در مقایسه با ۲ هفته گذشته روند نزولی دارد که مهمترین علت آن می‌تواند افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و انجام واکسیناسیون باشد.

حدادی، سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مینودشت را افزون بر ۷۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت که این سطح رعایت اصول بهداشتی نسبت به هفته‌های قبل روند صعودی داشته است و در صورت تداوم آن، پیش بینی می‌شود این شهرستان تا ۲ هفته آینده از پیک پنجم کرونا عبور کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت همچنین  با قدردانی از نیکوکاران منطقه برای تامین برخی اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی جهت کمک به بیماران کرونایی، گفت: محمد شهرکی از خیرین گنبدکاووس روز گذشته هشت دستگاه وسیله سرمایشی (کولر) به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) این شهرستان اهدا کرد.

وضعیت کرونایی شهرستان مینودشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت از هشتم تیرماه به رنگ قرمز تغییر یافت.

error: Content is protected !!