۶ بیمار کرونایی در قم فوت شدند

به گزارش عصر جمعه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در این رابطه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۷ اردیبهشت‌ماه جاری ۱۳۹ بیمار با علایم کرونا پذیرش سرپایی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۳ بیمار در زمینه کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند و ۱۰۴ تَن از آن‌ها بدحال هستند، افزود: در این مدت ۹۵ بیمار جدید بستری و همچنین ۹۴ بیمار در این زمینه از مرکزهای درمانی استان ترخیص شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و ۲۸۰ مورد آزمایش (تست) روزانه در زمینه کرونا در استان قم انجام شده که ۳۱۴ مورد از آنان مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان قم در زمینه کرونا «نارنجی» است، تصریح کرد: مجموع واکسن تزریق شده، تعداد ۱۸ هزار و ۹۲۷ دوز است.

  

تزریق حدود ۱۹ هزار دوز واکسن در قم 

بر اساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز (۱۷ اردیبهشت) از مرکز واکسیناسیون کرونای شماره ۱ قم بازدید و در این بازدید از کارکنان خدوم مرکز بهداشت به ویژه واکسیناتورها و مراقبان سلامت و دست‌اندرکاران این امر تقدیر کرد.

قدیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق شده که بر اساس اعلام اولویت از سوی وزارت بهداشت بوده است.

مرکز شماره ۱ واکسیناسیون استان قم در میدان روح الله، خیابان معلم و مرکز شماره ۲ واکسیناسیون در بلوار کارگر شهر قم قرار دارند. 

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.   

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند./

error: Content is protected !!