۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد

کیانوش جهانپور روز دوشنبه در تبریز اعلام کرد: نزدیک به ۲ میلیون نفر هر دو مرحله واکسن را انجام داده اند و به اصطلاح فول واکسینه شده اند و بقیه هم فقط دوز اول را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: افرادی که واکسن دریافت کرده اند شامل سالمندان بالای ۷۰ سال و کادر درمان هستند و در روزهای آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال و در صورت تامین واکسن افراد بالای ۶۰ سال واکسینه می‌شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی افراد دارای بیماری زمینه‌ای بالای ۱۸ سال و در گام‌های بعدی نیز مشاغل مختلف شامل معلمان و اصحاب رسانه و خبرنگاران سلامت واکسینه می‌شوند.

جهانپور گفت: در پاییز فاز چهارم واکسیناسیون آغاز می شود و بقیه افراد زیر ۶۰ سالی که واکسن دریافت نکردند واکسینه می‌شوند.

وی افزود: در روزهای اخیر ۲ واکسن تولید داخل و یک واکسن تولید مشترک مجوز تولید و مصرف عمومی دریافت کردند که به تدریج ظرفیت تولید آن‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اضافه کرد: چند واکسن داخلی نیز در مسیر کارآزمایی بالینی هستند که بعد از موفقیت در کار آزمایی و دریافت مجوز به تولید انبوه خواهند رسید.

وی به همراه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تبریز سفر کرده است.

امروز ۵۱ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی با هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز در آیینی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

error: Content is protected !!