۶ هزار نفر در شهرستان لاهیجان واکسن کرونا دریافت کردند

دکتر محمدتقی نجف‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا به منزله رفع خطر این ویروس نیست، اظهار داشت: کاهش شیوع ویروس کرونا مستلزم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و خودداری از شرکت در اجتماعات از سوی آحاد مردم است.

وی افزود: برنامه ایمن سازی علیه کرونا در شهرستان لاهیجان همزمان با سراسر کشور در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با دریافت محموله های مختلف، گروه‌های هدف طبق سند کشوری واکسیناسیون، واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان لاهیجان خاطر نشان کرد: تاکنون کادر بهداشت و درمان، نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵، پزشکان بخش‌های دولتی و خصوصی، جانبازان شیمیایی، پاکبانان و بیماران سرطانی و خاص، افراد حاضر در آسایشگاه سالمندان و دیگر گروه های هدف در این شهرستان واکسن دریافت کردند.

دکتر نجف‌زاده با بیان اینکه تاکنون به ۲ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد بالای ۸۰ سال در لاهیجان واکسن تزریق شده است، اظهار داشت: آن دسته از افراد بالای ۸۰ سال که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند به مرکز واکسیناسیون شهرستان لاهیجان مراجعه نمایند.

وی گفت: حال عمومی تمامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در این شهرستان خوب است و خوشبختانه این افراد مشکل خاصی ندارند.

لاهیجان سومین شهرستان پرجمعیت استان گیلان است که با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در رنگ بندی کرونا وضعیت نارنجی دارد.

لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش “مرکزی و رودبنه” است. 

error: Content is protected !!