۶ پروژه بهداشت و درمانی در امیدیه بهره‌برداری شد

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیان کرد: این پروژه‌ها شامل یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس پیشرفته، راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) ، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال و همچنین سه پروژه بهداشتی شامل ۲ مرکز خدمات جامع سلامت و یک پایگاه سلامت هستند.

وی افزود: با راه اندازی این پروژه‌ها علاوه بر تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان در امیدیه، شاهد یک تحول در بخش بهداشت و درمان این شهرستان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان امیدیه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال خریداری و ۲۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان و تجهیزات جانبی این بخش هزینه شده است.

وی ادامه داد: شهرستان امیدیه تاکنون فاقد دستگاه سی تی اسکن بوده و سالیانه به طور میانگین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات سی تی اسکن به شهرهای مجاور مراجعه می‌کردند که با راه اندازی این دستگاه یک تحولی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

ابول نژادیان به افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه با چهار تخت بستری و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۲ بیمارستان در شهرستان امیدیه وجود دارد، اما این شهرستان تا پیش از این فاقد بخش مراقبت‌های ویژه بود و بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه به شهرستان های دیگر یا مرکز استان اعزام می‌شدند. با برنامه‌ریزی انجام شده این بخش بیمارستانی امسال به ۶ تخت ارتقا خواهد یافت.

وی راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال را از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در این شهرستان بیان کرد و افزود: تا پیش از این، دستگاه رادیولوژی در امیدیه آنالوگ بود که تصاویر را با کیفیت پایین در اختیار پزشک قرار می‌داد، اما با راه اندازی رادیولوژی دیجیتال، تصاویر بسیار با کیفیت در اختیار پزشک قرار می گیرد که در تشخیص بیماری بهتر خواهد بود. این بخش نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۲ مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان هر یک با مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۶۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال نیز در این شهرستان احداث، تجهیز و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این ۲ مرکز در مجموع ۶۰ هزار نفر، معادل کل جمعیت شهری امیدیه، را زیرپوشش قرار می دهند افزود: با راه اندازی این ۲ مرکز بهداشتی، کل مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان امیدیه نوسازی شد.

ابول نژادیان گفت: پروژه بهداشتی دیگر احداث یک باب پایگاه سلامت در کوی یاسر شهرستان امیدیه است که در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و در ۲ طبقه احداث و به بهره برداری رسید. برای احداث این پایگاه سلامت نیز اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

امیدیه یکی از مناطق نفتخیز خوزستان است و در فاصله ۱۳۷ کیلومتری اهواز قرار دارد.

error: Content is protected !!