۷۵۰۰ واکسن کرونا در استان زنجان تزریق شده است

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه واکسن‌های برکت و سینوفارم در مراکز تجمعی واکسیناسیون استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: گروه‌های هدف به صورت داوطلبانه حق انتخاب واکسن دریافتی را دارند.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از واکسن برکت در استان زنجان شده است.

قزلباش تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا اختیاری بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند فردی را مجبور به تزریق واکسن کند و در هیچ نقطه استان زنجان هیچ‌کس حق ندارد مردم را مجبور به تزریق واکسن کرونا کند و تنها مجاز به راهنمایی افراد است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان از پایان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه با مشارکت سه هزار زنجانی خبر داد و گفت: در مرحله بعد از دریافت‌کنندگان واکسن کنژوگه در استان زنجان برای بررسی میزان تأثیر این واکسن بر سیستم ایمنی بدن، از داوطلبان آزمایش خون گرفته می‌شود و هنوز نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه مشخص نشده است.

قزلباش افزود: افرادی که در بازه زمانی تزریق دُز اول تا دُز دوم واکسن کرونا به بیماری کرونا مبتلا شدند و افرادی که در بازه زمانی بین تزریق دو دز واکسن کرونا به کرونا مبتلا شدند یک ماه پس از گذراندن دو هفته دوره نقاهت خود می‌توانند دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

error: Content is protected !!