۸ بیمار کرونای انگلیسی در خلخال شناسایی شده است

بابایی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با قرمز اعلام شدن وضعیت شهر کلور و مناطق اطراف آن، هرگونه تردد و حضور در این منطقه ممنوع شده و مقررات ویژه مناطق با رنگ قرمز در کلور و روستاهای اطراف در حال اجراست.

وی علت شیوع بیماری کرونا به ویژه کرونای جهش یافته انگلیسی را در این منطقه مسافرت‌های فامیلی و اقوامی به این منطقه اعلام کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی به رغم کاهش تعداد مسافران و میهمانان ورودی به این شهر، اغلب افراد وارد شده به صورت فامیلی و از اقوام و بستگان اهالی منطقه بوده که با ورود آنها شاهد شیوع بیماری کرونا در منطقه شدیم.

فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد: در حال حاضر نه تنها شهر کلور و شاهرود بلکه روستای بزرگ لرد نیز به رنگ قرمز درآمده و برگزاری هرگونه مراسم عزاداری، جشن و ازدواج در این منطقه ممنوع بوده و در تردد اهالی نیز محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

بابایی از اهالی این منطقه و سایر شهرهای خلخال خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک از حضور در تجمعات پرهیز کرده و به پیشگیری و کنترل این بیماری کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱ نفر در مراکز درمانی خلخال بر اثر کرونا بستری هستند که هفت نفر از آنها شرایط عادی و چهار نفر در بخش ویژه و آی. سی.یو نگهداری می‌شوند.

بابایی اضافه کرد: به رغم شناسایی هشت نفر بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این منطقه، هیچ مورد فوتی از این شهرستان در شش روز گذشته گزارش نشده و از ۱۱۱ تست پی.سی. آر بیش از ۲۵ نفر دارای تست مثبت کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی بیان کرد: ما شرایط بحرانی را در کلور و روستاهای اطراف داریم به طوری که ۶۳ نفر از اهالی این منطقه به دلیل مشکوک بودن به کرونا تحت مراقبت شدید قرار گرفتند که تیم‌های سیار قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به صورت مداوم و مستمر در این منطقه حاضر هستند تا به اهالی خدمت‌رسانی کنند.

فرماندار شهرستان خلخال ادامه داد: به هیچ وجه به مسافران و گردشگران اجازه ورود به این منطقه داده نمی‌شود و از میهمانان این منطقه انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر منطقه را ترک کرده و اجازه ندهند تا بیش از این جان اهالی این منطقه به مخاطره بیافتد.

error: Content is protected !!