۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای فارس به بهره‌برداری رسید

این آیین همزمان با برگزاری سی و هشتمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح پروژه های سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانست با عزت و سربلندی موج های قبلی کرونا را مهار کند و امیدواریم بار دیگر بتوانند با افتخارآفرینی از موج پنجم نیز عبور کنند.
«سعید نمکی» در ادامه از «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مدیری سختکوش و توانمند یاد کرد و به پاس تلاش در مدیریت بحران کرونا، از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردانی کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این آیین بهره برداری از هشت پایگاه اورژانس جاده ای در هشت شهرستان استان فارس و همزمان با افتتاح پروژه های اورژانس کشور را تلاشی در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت در فارس دانست.
لطفی این پروژه ها را شامل پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای «درودزن» در مرودشت، «شهر بالا» در اقلید، «زاخرویه» در قیروکارزین، «دهمورد» در بختگان، «بانش» در بیضا، «سوارغیب» در فراشبند، «لپویی» در زرقان و «کوهمره سرخی» در شیراز عنوان کرد که با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به تلاش های مجموعه سلامت فارس برای توسعه ناوگان اورژانس و کاهش زمان حضور نیروهای امدادگر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر بالین بیماران و مصدومان، این اقدام را گامی در این راستا خواند و نسبت به تحقق این هدف و تسریع در ارایه خدمات امدادی به مردم این مناطق ابراز امیدواری کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با افزوده شدن این هشت پایگاه که از ماه های ابتدایی سال جاری آغاز به کار کرده و امروز به طور رسمی به بهره برداری رسید؛ مجموع پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فعال دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۱۵۵پایگاه می رسد که گام مهمی در راستای خدمت رسانی به مردم استان است.
لطفی با اشاره به وسعت استان فارس و وجود پایگاه های هوایی شیراز، داراب، آباده، لارستان و جهرم، خواستار حمایت ویژه وزیر بهداشت در راه اندازی پایگاه هوایی در غرب استان فارس شد.
سی و هشتمین آیین پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس با دانشگاه های علوم پزشکی محل بهره برداری از پروژه های اورژانس کشور، سه‌شنبه ۲۹ تیرماه جاری برگزار شد.

error: Content is protected !!