۹۰۰ دُز واکسن کرونا ۲۴ ساعت گذشته در شاهرود و میامی تزریق شد

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه توزیع مرحله جدید واکسن در روزهای اخیر شتاب خوبی پیداکرده است، افزود: شهرستان شاهرود مشابه سایر مناطق کشور با روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو است به طوری که طی شبانه روز گذشته ۱۸۸ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس شرق استان سمنان مراجعه کردند.

وی از تزریق ۲۹ هزار و ۶۱۶ دُز واکسن به جمعیت گروه های هدف در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و ابراز داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۲۸ تن در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند.

چمن، به واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۵ سال طی روزهای اخیر در شاهرود و میامی اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت این گروه سنی که در سامانه سلامت ثبت نام کردند از طریق پیامک و هماهنگی در مراکز بهداشتی و درمانی فراخوان می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی در سراسر کشور، موج افزایشی کرونا و قرمز شدن رنگ ها به تدریج استان به استان و منطقه به منطقه در حال گسترش است و مردم باید با احتیاط بیشتر موازین پیشگیری را رعایت کرده، آگاهانه و هوشمندانه از هرگونه تجمع، گردهمایی و دورهمی به ویژه ترددها به مناطق همجوار شهرستان پرهیز کنند.

وی استفاده از ماسک به نحو مناسب را ضروری خواند و گفت: کمترشدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی همواره یک رابطه مستقیم با افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا دارد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ تن از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۵۹۲ تن رسید، مجموع بیماران کرونایی در کشور به سه میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۵ تن رسید.

همچنین از روز گذشته (چهارشنبه) تا امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۵۲ تن از آنها بستری شدند. 

error: Content is protected !!