۹ پایگاه‌ جدید به مراکز واکسیناسیون کرونا در شهرستان رشت اضافه شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه سه پایگاه واکسیناسیون به صورت خودرویی است، اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت ها در حال انجام است و جای هیچ نگرانی نیست.

وی افزود: مکان های تزریق واکسن کرونا باید در مناطق جغرافیایی شهر رشت پراکندگی داشته باشند تا مشکلی برای شهروندان برای تردد و طی مسافت ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۴۴ هزار نفر از گروه های هدف در این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند افزود: روند واکسیناسیون در شهرستان با پیشرفت مناسب در حال انجام است.

فتح اللهی با مهم دانستن نظم بخشی در مکان های تزریق واکسن کرونا برای رفاه حال مراجعه کنندگان و کادر بهداشت و درمان اضافه کرد: از ظرفیت های نیروهای سپاه و نیروی انتظامی باید برای نظم بخشی استفاده شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: توجه و مراعات توصیه های بهداشتی در کاهش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نقش مهمی دارد لذا همه باید پروتکل ها شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها را با حساسیت رعایت کنند.

وی با اشاره به سیر نزولی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان ها در شهرستان رشت خاطر نشان کرد: آمار بیماران بستری در شهرستان رشت در مقایسه با فروردین ماه یک سوم شده و هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

شهرستان رشت طبق آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد.

شهرستان رشت دارای ۸۸۱ هزار و ۲۱۴ نفر جمعیت دارد.

error: Content is protected !!