آزمون نهایی منجر به شناسایی ۲۰ دانش آموز کرونایی خراسان شمالی شد

مهدی مودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تجهیز امکانات حفاظتی و محافظتی انفرادی و رعایت پروتکل های بهداشتی ،  دانش آموزان دارای علایم مثبت  ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در اتاق جداگانه در آزمون نهایی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: تست گیری از دانش آموزان شرکت کننده در آزمون نهایی نهم و دوازدهم در روزهای برگزاری این آزمون از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان  اخذ و دانش آموزان دارای علایم مثبت از سایر دانش آموزان جدا می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت : در نخستین روز ازبرگزاری آزمون نهایی ( ۲۷ اردیبهشت ) ۹۵ دانش آموز به دلایل نامعلومی در این امتحانات غیبت داشتند و در صورت ارایه مدارک قانونی برای این غیبت، آزمون نهایی این افراد شهریورماه برگزار خواهد شد.
براساس آمار رسمی از بدو شیوع ویروس کرونا در استان خراسان شمالی اسفندماه سال ۹۸ تا اواسط اردیبهشت ماه حدود دو هزار معلم و دانش آموز مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند که حدود ۲۰ نفر از این دانش آموزان و معلمان جان خود را از دست دادند.
استان خراسان شمالی که از اول فروردین ماه سال جاری وارد موج چهارم همه گیری ویروس کرونا شد، طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان که ۲۵ اردیبهشت ماه منتشر شد از هشت شهرستان استان پنج شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمه، مانه و سملقان و راز و جرگلان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
هم اکنون افزون بر ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری هستند که ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل داشتن علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری شدند.
برگزاری آزمون نهایی در مناطق زلزله زده 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مورد برگزاری آزمون نهایی درمدارس مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه ، جاجرم گفت : در این حادثه به هیچ یک از مدارس خسارتی وارد نشد و امتحانات در ۶ حوزه جاجرم و ۲ حوزه گرمه در حال برگزاری است.
مودی اظهارداشت : امتحان نهایی پایه نهم و  دوازدهم  از روز گذشته ۲۷ اردیبهشت ماه در  ۵۵۹ حوزه  امتحانی شروع شد.
وی تعداد دانش آموزان مقطع نهم استان  را ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر و مقطع دوازدهم را هفت هزار و ۵۸۹ نفر اعلام کرد که ۱۲ درصد از مجموع دانش آموزان استان خراسان شمالی را پایه نهم و دوازدهم تشکیل می دهند.

 ۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند.

error: Content is protected !!