حوزه بهداشت و درمان نیشابور امسال دو برابر پارسال توسعه یافت

علیرضا قامتی روز سه‌شنبه در مراسم بیست و پنجمین ره‌پویش سلامت در نیشابور با حضور وزیر بهداشت افزود: امروز در شرایط تحریم‌ هزار و پنج میلیارد ریال طرح در حوزه بهداشت این شهرستان به بهره‌برداری رسید که معادل دو برابر اقدامات صورت گرفته پارسال در همین حوزه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از دیروز به خراسان رضوی سفر کرده امروز وارد شهرستان نیشابور شد. 

فرماندار نیشابور ادامه داد: پارسال از نگاه تحریمها سخت‌ترین سال‌ برای تامین منابع بود لذا این موفقیت با افزایش بهره‌وری در مدیریت و در سایه وحدت و تعامل مدیران و مردم با کار جهادی امکانپذیر شد.

وی به افتتاح طرحهای به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت و بهداشت نیشابور ظرف پارسال اشاره و بیان کرد: امروز نیز چندین طرح دیگر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان توسط وزیر بهداشت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد. 

قامتی همچنین شمار شهروندان بستری شده بخاطر ابتلا به کرونا را در این شهرستان ظرف مدت شیوع ویروس همه‌گیر تاکنون ۹ هزار و ۲۰ نفر اعلام و بیان کرد: ظرف این مدت ۶۶۷ مورد فوت قطعی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در نیشابور ثبت شده است. 

ارتقاء دانشکده پزشکی 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم “توجه به زیرساختهای بهداشت و درمان، ارتقاء دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه، افزایش سهمیه جذب دانشجو در رشته پزشکی، تکمیل ساخت بیمارستان سوم نیشابور و نیز برپایی بیمارستان در فیروزه و زبرخان” را اولویتهای حوزه سلامت در این منطقه برشمرد.

احسان ارکانی افزود: همچنین ظرف سالهای اخیر بر تعداد تختهای بیمارستانی افزوده شده اما فضای بیمارستانی در نیشابور تغییری نکرده است ولی با تکمیل بیمارستان سوم در این شهرستان کمبود فضای درمانی رفع می‌شود لذا این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.  

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: دانشگاه علوم‌ پزشکی نیشابور یک مطالبه قدیمی است که تا هر زمان طول کشد پای آن هستیم زیرا باید راه حلی برای آن پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: پس از شیوع کرونا مجاهدت و مظلومیت‌ سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس همه‌گیر بر همگان مشهود است و آن کسی که بیش از همه به موضوع کرونا توجه دارد شخص مقام‌ معظم رهبری هستند.

امام جمعه نیشابور دیگر سخنران مراسم ره‌پویش سلامت با حضور وزیر بهداشت در این شهر نیز گفت: تقاضای اصلی ما از وزارت بهداشت ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه است زیرا دانشکده برای این شهرستان با سابقه طولانی آن شایسته‌ نیست. 
حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی افزود: سفر وزیر بهداشت را همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام فیلسوف، ریاضی‌دان و منجمی که آسمان را به زمین دوخت و مایه افتخار نیشابور و ایران در جهان است به فال نیک می‌گیریم.
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم گفت: این دانشکده با ۶۳ عضو هیات علمی، ۱۲۶ پزشک متخصص، ۸۰ پزشک عمومی، سه هزار و ۴۵۰ کارمند و ۹۵۰ دانشجو در ۱۱ رشته تحصیلی هم‌اینک دارای ۵۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۳۵ پایگاه سلامت، ۱۹۸ خانه بهداشت، سه مرکز تحقیقات، ۲۵ پایگاه اورژانس، یک پایگاه اورژانس هوایی، دو کلینیک تخصصی است که در مجموع به جمعیت ۵۴۰ هزار نفری سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان خدمات ارائه می‌دهند. 
دکتر محسن عظیمی‌نژاد افزود: شمار کل تختهای بیمارستانی تا سال ۱۳۹۳ در نیشابور ۳۲۰ دستگاه بود که امروز پس از هفت سال به ۶۲۰ دستگاه تخت رسیده است و اگر توقف غیرمترقبه برای ساخت بیمارستان سوم نیشابور رخ نمی‌داد تعداد تختهای بیمارستانی در این شهرستان بسیار بیشتر می‌بود. 
وی ادامه داد: همچنین دانشگده پزشکی نیشابور که هفت سال پیش هیچ فضای آموزشی در اختیار نداشت امروز ۱۵ هزار مترمربع فضای آموزشی دارد. 

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: هیچ واحدی برای ارایه خدمات فوق تخصصی نیز تا سال ۱۳۹۳ در این شهرستان وجود نداشت ولی امروز پس از هفت سال تلاش دولت تدبیر و امید مرکز آنژیوپلاستی نیشابور فعال است که تاکنون به سه هزار و ۶۰۰ نفر خدمات ارائه کرده است. 
امروز چند طرح بهداشتی و درمانی با هزینه ۱۰۵ میلیارد تومان توسط وزیر بهداشت در نیشابور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این شهرستان مرکب از سه بخش “مرکزی، سرولایت و میان جلگه” ۳۲۲ روستا دارد. ۱۲۳ هزار نفر از جمعیت نیشابور ساکن روستاها هستند.  

error: Content is protected !!