آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال در البرز

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال از روز گذشته در استان البرز آغاز شده و این دسته افراد برای ثبت اطلاعات مورد نظر به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سالمندان بالای ۸۰ سال که هنوز واکسینه نشدند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات مورد نظر را ثبت کنند تا همکاران ما در مراکز بهداشتی و مراکز جامع واکسیناسیون با آنها تماس بگیرند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: سالمندان بالای ۸۰ سالی که هنوز برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده پس از یک هفته به صورت حضوری به یکی از مراکز جامع واکسیناسیون تعیین‌شده در استان مراجعه کنند.

پیش‌بینی ۲۱ مرکز جامع تزریق واکسن در البرز

وی با بیان اینکه تاکنون در مراکز سلامت بهداشت واکسیناسیون انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: ۲۱ مرکز جامع تزریق واکسن در استان پیش‌بینی شده که تعداد قابل توجهی فعال شدند و مابقی آنها به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

بابایی گفت: واکسیناسیون هر گروه سنی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود به سایت یاد شده جهت ثبت‌نام مراجعه کنند تا نوبت‌بندی آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز دریافت‌کنندگان واکسن هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشتند، اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج با نظر پزشک معالج و مدارک بیماری جهت تزریق واکسن کرونا به یکی از مراکز جامع تزریق واکسن استان مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به وضعیت کرونا در استان البرز، بیان کرد: وضعیت کرونا در استان تثبیت شده است با شیب ملایم در حال کاهش اما در وضعیت شیوع بیماری نزدیک به قله پیک قبلی هستیم و این نشان می‌دهد همچنان بیماری در استان فعال است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طالقان و اشتهارد در وضعیت زرد قرار دارند.

بابایی متذکر شد: مردم همچنان بیماری را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

error: Content is protected !!