آغاز واکسیناسیون علیه کرونا درون خودرو در شیراز

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در این اقدام افراد دریافت کننده واکسن در خودرو به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به لزوم نظارت بر افراد دریافت کننده واکسن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق برای بررسی عوارض احتمالی، در این فرآیند جدید، این موضوع نیز پیش بینی و محقق شده است؛ همچنین فاصله فیزیکی افراد نیز رعایت می‌شود.

دکتر لطفی با بیان اینکه برخی افراد در گروه سنی بالای ۸۰ سال دچار برخی ناتوانی‌های حرکتی هستند، اظهار کرد: در این فرآیند، تزریق واکسن در خودرو انجام می‌شود و افراد دریافت کننده واکسن و خانواده‌ها، از آرامش بیشتری برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان فارس را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: کار واکسیناسیون در این گروه هدف از هفتم اردیبهشت آغاز شده و با توجه به محموله‌های دریافتی واکسن در استان، این فرآیند در حال انجام است.

او با اشاره به پیش بینی دو سامانه نام نویسی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گروه‌های هدف، توضیح داد: اطلاع رسانی به گروه‌های بالای ۸۰ سال بر اساس جمعیت موجود به صورت تلفنی انجام می‌گیرد و سایر گروه‌ها، پس از اطلاع رسانی مراجع رسمی می‌توانند به دو سامانه یاد شده مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود، پس از برنامه ریزی های صورت گرفته در لیست افراد دریافت کننده قرار می‌گیرند.

دکتر لطفی در ادامه این گزارش تاکید کرد: هیچ‌گونه مراجعه حضوری برای تزریق واکسن و یا نام نویسی به درب منازل وجود ندارد و لازم است مردم استان برای پیشگیری از هر گونه سو استفاده احتمالی، در این زمینه هوشیار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز محل اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو را در شهرک گلستان شیراز اعلام کرد و از پیگیری برای پیش بینی مکان‌های دیگر اجرای این طرح در دیگر نقاط شهر شیراز خبر داد.

error: Content is protected !!