آغاز واکسیناسیون ۱۰۹۰۰ سالمند استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه کرونا سالمندان استان مرکزی، اظهار کرد: استان مرکزی دارای ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر در رده سنی ۸۵ سال است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان اراک و یک هزار و ۵۰۰ نفر متعلق به روستاهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند.

وی با بیان اینکه با شروع تزریق واکسن برای گروه سنی ۸۰ ساله‌ها، واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی نیز انجام می‌شود، گفت: به همین ترتیب همه گروه‌های سنی استان علیه ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مردم برای تزریق واکسن نیاز به ثبت نام و حضور در مراکز بهداشت شهرستان خود را ندارند بلکه این مراکز با گروه‌های سنی در روزهای آینده تماس خواهد گرفت و مکان و ساعت تزریق را به آنان اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان بیان کرد: در استان مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی شیب ثابتی یافته است و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری شمار افراد بستری ثابت شود و در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور افزایشی است اما در استان مرکزی این شیب ثابت مانده است.

جمالیان ادامه داد: تغییر رنگ‌ها در شهرهای محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان به نارنجی به معنای کاهش شدت بیماری نیست، بلکه باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: به مردم استان توصیه جدی می‌شود برای شرکت در مراسم شب‌های احیا با ۲ ماسک و در فضای باز شرکت کنند و در این مکان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

error: Content is protected !!