آمار کرونا در کرمان نزولی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند پیش از ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: باید در مناطق جنوبی استان کرمان و شهرستان سیرجان به لحاظ شیوع کرونا مدیریت و کنترل جدی تری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به کرونا در مناطق گفته شده هشدار دهنده است، افزود: در سایر مناطق در حال شکل گیری یک ثبات نسبی هستیم و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و کنترل‌ها در سراسر استان با جدیت ادامه پیدا کند. هنوز شاهد سیر نزولی آمار کرونا در استان کرمان نیستیم.

زینی وند ضمن هشدار در خصوص احتمال ورود ویروس کرونای هندی به استان کرمان با توجه به وضعیت استان‌های همسایه اظهار کرد: در این شرایط باید از هر گونه عادی انگاری پرهیز شود چرا که ورود ویروس هندی به کرمان وضعیت را دشوار می‌کند.

وی خواستار توجه ویژه فرمانداران شهرستان‌ها به این مقوله شد و ادامه داد: طرح مهار برای کنترل اتباع خارجی در استان کرمان با جدیت پی گیری شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان کرمان در حال تکمیل است، افزود: در حال حاضر امکان بازگشایی یکپارچه اصناف و جاهای شلوغ مانند بازار، پاساژها و پارک‌ها وجود ندارد.

زینی وند با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص میزان رعایت دورکاری کارمندان و پروتکل‌ها پاسخگو باشند، گفت: برخی ادارات درخواست دریافت واکسن از دانشگاه علوم پزشکی دارند اما در این زمینه هیچ استثنایی وجود ندارد و طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت عمل خواهیم کرد.

error: Content is protected !!