احتمال گردش دلتا پلاس در خراسان‌جنوبی/ رفت و آمدها محدود شد

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی‌زاده ظهر چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در موضوع خودکشی و اقدام به آن هر چند خراسان‌جنوبی در رتبه سی ام کشور قرار دارد ولی در هر حال وجود دارد و نباید این موضوع را منکر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: تا زمانی که آسیب اجتماعی خودکشی را نپذیریم نمی‌توانیم با آن مواجهه درست و علمی نیز داشته باشیم.

مهدی زاده با اشاره به اینکه متأسفانه مصرف مشروبات الکلی در خراسان‌جنوبی وجود دارد، گفت: بر اساس پیمایشی که در سال ۹۵ انجام شد حدود هشت درصد از کل جمعیت خراسان‌جنوبی سابقه مصرف مشروبات الکلی داشته است و حدود ۳-۴ درصد نیز طی یک سال قبل از مواد الکلی مصرف کرده‌اند.

وی اظهارکرد: کیت تشخیص کرونای دلتا متأسفانه در کشور موجود نیست و مواردی که فکر می‌کنیم دلتا پلاس باشد به انیستو پاستور ارجاع می‌دهیم که البته تاکنون مورد مثبتی در این زمینه وجود نداشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از ۱۴ تیرماه خروج پلاک های بومی و ورود پلاک های غیر بومی به استان محدود شده است، یادآور شد: البته باید به این نکته اشاره کرد با توجه به قراین و رفت و آمدهای مردم طی هفته های گذشته به استان‌های همجوار، احتمال اینکه این نوع ویروس در استان ما در گردش باشد وجود دارد اما مستند قطعی نداریم.

error: Content is protected !!